Har precis bytt dörrar och gipsat om väggar här hemma och ska nu på med foder och lister. Hittade falsade dörrfoder där falsen är 13mm, dvs passar perfekt mot gipsskivan och karmen. Men det är väl inte bara att gera 45° över hela som på ett vanligt platt foder? Eller är det så enkelt?
Vill helst dubbelkolla med någon som kan då fodrena inte var superbilliga precis
Bifogar bild på fodrena
Vill helst dubbelkolla med någon som kan då fodrena inte var superbilliga precis
Bifogar bild på fodrena
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klackfoder , har du satt vanliga plana foder så gör på samma sätt, jag brukar mäta in var hörnet blir på den stående, kolla vinkeln mot karmen och såga, sen lägga överslaget på och märka, klart får du 45 så är det bra, men inte en gyllene regel att det blir så
Nej att få allt 45° brukar väl vara mer eller mindre omöjligt i äldre kåkar, men var mest för att beskriva mitt problem eller ev lösning på det.
Jag får inte ihop det i huvudet om jag gerar som vanligt, men det stämmer ju säkert som du säger, så blir till att kapa upp allt till veckan
Jag får inte ihop det i huvudet om jag gerar som vanligt, men det stämmer ju säkert som du säger, så blir till att kapa upp allt till veckan
Du behöver eventuellt vinkla även på andra hållet. Om du är riktigt petig. Kan fota mina kapningar i morgon, om du ni inte redan är färdig.