Hej
Elektriker dragit skyddsrör i golv. Bilat betong kaka på ca 5 cm sedan sand/fyllnadsmassa.
Vill nu fixa golvet innan golvläggaren lägger golv. Vad skulle jag kunna använda mig av för laga detta?
Elektriker dragit skyddsrör i golv. Bilat betong kaka på ca 5 cm sedan sand/fyllnadsmassa.
Vill nu fixa golvet innan golvläggaren lägger golv. Vad skulle jag kunna använda mig av för laga detta?
Renoverare
· Stockholm
· 383 inlägg
Lite flytspackel borde lösa det där rätt enkelt
Börja med att fråga golvläggaren om hans krav så du inte gör nått som han inte vill lägga golv på.
Sedan tycker jag att flytspackel kan vara svårare att få bra än vanlig finbetong då den så lätt hittar ut i något hål vilket gör att det försvinner iväg. Detta gör inte finbetong och funkar bra att fp en fin yta när den har börjat sätta sig ordentligt.
Sedan tycker jag att flytspackel kan vara svårare att få bra än vanlig finbetong då den så lätt hittar ut i något hål vilket gör att det försvinner iväg. Detta gör inte finbetong och funkar bra att fp en fin yta när den har börjat sätta sig ordentligt.
Absolut inte flytspackel utan rengör och fukta ytorna och gjut igen med finbetong upp till 50mm kronor tjocklek är det tjockare så tar du grovbetong..
Sedan behöver vanlig betong rätt lång torktid innan man kan lägga tex. Plastmatta vet inte vad du ska ha för golv?
Sedan behöver vanlig betong rätt lång torktid innan man kan lägga tex. Plastmatta vet inte vad du ska ha för golv?
Renoverare
· Stockholm
· 383 inlägg
Förklara gärna för mig varför spackel inte funkar så jag inte ger fel råd igen. Jag har nämligen fyllt i motsvarande hål flera gånger med spackel och det har fungerat varje gång.R Rejäl skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 383 inlägg
Det kan fungera men konstruktionsmässigt vill man inte blanda för det är två olika produkter..Henkan Sundberg skrev:
Är ingen kemist men det finns ingen anledning att lägga en dyrare produkt som kan bli fel..
Renoverare
· Stockholm
· 383 inlägg
Ok, så att det absolut inte funkar stämmer inte riktigt med andra ord. Jag har använt Ardex produkter till detta då de har spackel för råbetong med bra resultat flera gånger, dyra ja men smidigt och har aldrig gått fel. Men nu ska vi inte kapa tråden utan TS får såklart göra som han vill.R Rejäl skrev:Det kan fungera men konstruktionsmässigt vill man inte blanda för det är två olika produkter..
Är ingen kemist men det finns ingen anledning att lägga en dyrare produkt som kan bli fel.
R Rejäl skrev:
Trevlig kväll!
Liknande trådar
-
Hur fyller man igen springor efter vägg?
Golv -
Hur fyller man gamla skruvhål för att kunna skruva igen.
Badrum -
Hur fyller jag igen min källare?
Grund & Markarbeten -
Hur fyller man bäst igen skarvar i golv väggar och tak när man flyttat en vägg? Ska det vara plast och gullfiber i golvet som är ca 10 cm djupt?
Stenhus -
Hål i betonggolvet efter skonedsänkning, exakt vad och hur fyller jag igen det..?
Golv