Eftersom instruktionsboken är värdelös så frågar jag här istället. Jag ska sätta lister med dyckert. Ska man ladda upp kompressorn eller hur gör man?

• Ny kompressor i kartong, monteringsverktyg, instruktionsbok, på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
EvertL
  • Laddar…
Fyll på kompressorolja om den är oljesmord.

• Wow
AG A
  • Laddar…
S Srixon skrev:
Fyll på kompressorolja om den är oljesmord.
Behöver man det också? 😮

Läs på om den behöver få olja innan, annars är det bara att plugga i sladden och vänta på att den stannar... Sen ställer du ner trycket till något som spikpistolen gillar och sen är det bara att spika på!

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Läs på om den behöver få olja innan, annars är det bara att plugga i sladden och vänta på att den stannar... Sen ställer du ner trycket till något som spikpistolen gillar och sen är det bara att spika på!
Får inte kabeln att passa heller. Det ska alltid krångla så mkt. Finns det inga universella kablar?

Menar du slangen? Det finns lite olika varianter på kopplingar i så fall, ja.

Enklast är att hålla sig till samma märke på alla kopplingar...

Menar du slangen? Det finns lite olika varianter på kopplingar i så fall, ja.

Enklast är att hålla sig till samma märke på alla kopplingar...
Nästa problem är att dyckertens avtryckarknapp är helt lealös

• Pneumatisk spikpistol på brunt papper med plastpåse och verktyg i bakgrunden. Arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du tryck på båda klockorna? Om inte får du skruva på den svarta ratten tills du når rätt tryck för dyckertpistolen. (6,3 bar vill min ha).

M Förstagångsköparen skrev:
Nästa problem är att dyckertens avtryckarknapp är helt lealös
Det är den så länge du inte trycker nosen mot materialet... Säkerhets-feature ...

• Gilla
Toye_ och 1 till
  • Laddar…
Det är den så länge du inte trycker nosen mot materialet... Säkerhets-feature ...
Tryckte mot materialet. Hände inget

Alatan Alatan skrev:
Har du tryck på båda klockorna? Om inte får du skruva på den svarta ratten tills du når rätt tryck för dyckertpistolen. (6,3 bar vill min ha).
Ok ska kolla det ☺️

Det funkade! Tack! En fråga till. Nu står mätarna på 4 och 6. Jag är klar. Kan de stå kvar så? Eller ska jag ändra något?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.