Vi har köpt ett fritidshus där det finns en pelletskamin, men vi förstår inte hur den fungerar. Det följde inte med några bruksanvisningar eller instruktioner. Har googlat men hittar inget om den. Det står ”season heat” på den. Någon som har en likadan och har bruksanvisning?
Hittar inte fabrikatet men
Pelletstoweparts.eu tillhandahåller tydligen reservdelar. TS kan ev kontakta dem.
När jag fick hem min (av annat märke) satte jag bara in kontakten i väggen, fyllde behållaren, och testade med knapparna ovantill och den gick igång. Det är en del elektronik så hur man ställer in driften är det problematiska. Min går på kontinuerlig drift (dvs 22°) dvs sätter på/stänger av automatiskt. Börja med 6mm svensk pellets för säkerhets skull.
Vad säger säljarna? Är den godkänd? Ser den använd ut inuti? Kolla med sotaren.
Ett litet tips: ha inte kaminen kopplad till nätet när ni inte är där. Åskan förstörde elektroniken en sommar och jag fick köpa ny kamin 😬.
Pelletstoweparts.eu tillhandahåller tydligen reservdelar. TS kan ev kontakta dem.
När jag fick hem min (av annat märke) satte jag bara in kontakten i väggen, fyllde behållaren, och testade med knapparna ovantill och den gick igång. Det är en del elektronik så hur man ställer in driften är det problematiska. Min går på kontinuerlig drift (dvs 22°) dvs sätter på/stänger av automatiskt. Börja med 6mm svensk pellets för säkerhets skull.
Ett litet tips: ha inte kaminen kopplad till nätet när ni inte är där. Åskan förstörde elektroniken en sommar och jag fick köpa ny kamin 😬.
Redigerat:
Ah, tack, ska kolla med dem. Säljaren är tyvärr död och kan inte hjälpa. Sotaren sa inget om själva kaminen men vi måste dra nya rör i skorstenen. Men vill först veta om kaminen ens fungerar innan jag lägger en massa pengar på skorstenen.yonna skrev:Hittar inte fabrikatet men
Tack för tipset om att inte ha den inkopplad 🙏🏻😊
Liknande trådar
-
Hur fungerar Uponor Smatrix Base reglercentral X-145?
Värme allmänt -
Hur fungerar fördelningen mellan golvvärme och radiatorer?
Värmepumpar -
Artel pelletskamin startar inte?
Ved, Pellets, Flis -
Två element fungerar inte/kalla eller bara lite ljumma
Värme allmänt -
Pelletskamin Kalmar PS50 2013 råd och tips
Ved, Pellets, Flis