I vår elcentral har vi en elektronisk termostat för värmeskydd av röret från vår brunn. Jag har försökt läsa mig till hur den fungerar men förstår inte riktigt.

Vad är det vredet -8 till +8 gör? Ibland lyser lampan rött och ibland grönt, vad betyder det?

Det finns också en strömbrytare till den med två lägen, vad kan I respektive II stå för här?

Väggmonterad strömbrytare med tre positioner, kablar ingång, grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reglagepanel med ratt, röd lysdiod, vit bakgrund, elektrisk enhet märkt "DEVI", skala -8 till +8.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
PelleBjork
  • Laddar…
Du får nog öppna centralen och läsa på sidan av termostaten. Där står modelnummer/inställningar hur den funkar. Kanske ingångar för omkopplaren som föklarar vad den gör också.

• Gilla
Jeppan
  • Laddar…
Jag GISSAR att röd lampa = aktiv och grön lampa = värmer. Eller tvärt om. Vredet är förmodligen vilken temperatur den ska gå igång på. Om du drar i vredet och det blir annan lampa stämmer detta. Du kan isf. lokalisera givaren och mäta där vilken temperatur vredets läge motsvarar. Upprepa vid olika temp. vid givaren för att klura ut skalan. Vad vredets olika lägen är har jag ingen bra gissning för dock. Öppna och se och mät om du blir klokare?

• Gilla
Jeppan
  • Laddar…
G
Redigerat:
  • Gilla
Jeppan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.