Hej,
Finns det något smidigt sätt man kan gå tillväga för att få djupare trappsteg på en befintlig källartrapp?
Eftersom vi inte har någon utvändig källartrapp och jag håller på att renovera den invändiga så ville jag även passa på att få djupare trappsteg, helst utan o behöva byta hela vagnstycket. Hur ska jag gå tillväga?
De är idag 22cm djupa men då de överlappas med 2,5cm från trappsteget ovan så känns de mindre.
Höjden mellan trappstegen är 20,5cm.
Det är 28cm att spela med nedanför trappan, så den får max bygga ut 28cm totalt mot idag.
Totalt är det 11 trappsteg.
Vagnstycket är 320cm långt
Höjd från källargolvet till golvet uppe är 245cm
Tacksam för tips.
Finns det något smidigt sätt man kan gå tillväga för att få djupare trappsteg på en befintlig källartrapp?
Eftersom vi inte har någon utvändig källartrapp och jag håller på att renovera den invändiga så ville jag även passa på att få djupare trappsteg, helst utan o behöva byta hela vagnstycket. Hur ska jag gå tillväga?
De är idag 22cm djupa men då de överlappas med 2,5cm från trappsteget ovan så känns de mindre.
Höjden mellan trappstegen är 20,5cm.
Det är 28cm att spela med nedanför trappan, så den får max bygga ut 28cm totalt mot idag.
Totalt är det 11 trappsteg.
Vagnstycket är 320cm långt
Höjd från källargolvet till golvet uppe är 245cm
Tacksam för tips.
Om man inte byter planstegen till något liknande de här, med växlande djup.optimizer skrev:
https://www.bygghemma.se/inredning-...3Igy346ZgCGoS9oY5mmpw2p-Ix_1vE4RoCdo4QAvD_BwE
Jag håller på att göra något liknande för min trappa upp på vinden.