Hej!
Håller på att renovera ett rum i vårt 70tals radhus och den ena skavanken efter den andra dyker upp. I innertaket av betong (hela kåken är betongmodul) har det nu lossnat en stor bit som jag vill laga men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga, hålet är ca 15cm djupt..

• Spricka i innertak av betong där en stor bit lossnat, visar ett 15 cm djupt hål i ett 70-tals radhus under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Är det betong eller lättbetong?

Lättbetong

R
Då skulle jag lagt i en masonitremsa i springan så att du inte spacklar ihop dom två olika elementerna, sedan skulle jag lagt i lagavägg ifrån Finja som man spacklar i hålutrymmet.
Sedan bör det har torkat så återstår spackling och målning, lagavägg går att göra en hyfsat fin yta med så kanske kan du slippa spacklet om du får till det..

https://www.finja.se/produkter/gjuta-mura-putsa-laga/laga-vagg

Ska testa detta! Har en påse liknade bruk hemma !

H Heffa92 skrev:
Tack för input!

R
H Heffa92 skrev:
Kolla så att den funkar med lättbetong bara..

• Gilla
Heffa92
  • Laddar…
Hallonbåten
Om skarvarna är gjutna ovanifrån, så kan montörena lämnat en öppning för "skruvtving" innan gjutning. -hd element kan skilja i underkant. Bruksspruta med brtongspackel fylla upp med.

• Diagram över betongelement och skruvtving, visar installation eller gjutningsteknik med öppen skarv och bruksspruta för betongspackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.