77 läst · 2 svar
77 läst
2 svar
Hur fixar jag en tegelvägg där putsen delvis är borta?
Har köpt en lägenhet där förra ägaren påbörjat en rivning av en vägg. Det är en icke bärande tegelvägg och ägaren hade börjat bila ner putsen med tanken om att riv väggen, men slutade mitt i. Flera kvadratmeter av puts är bortknackad, en del av teglet är blottat.
Går det att putsa upp igen för att återställa, eller tror ni att jag behöver riva väggen och bygga om på nytt? Skulle helst vilja göra det själv för att spara lite pengar. Har ni några tips?
Går det att putsa upp igen för att återställa, eller tror ni att jag behöver riva väggen och bygga om på nytt? Skulle helst vilja göra det själv för att spara lite pengar. Har ni några tips?
Det är inga problem att putsa upp väggen igen, och du klarar det själv
Kolla in Youtube så finns där massor med filmer som visar hur man gör.
Det krävs ingen hjärnkirurg för det, men du behöver göra fel några gånger innan du får in snitsen och du blir nöjd.
Tänk på att perfekt kanske inte alltid är det bästa. Bra nog för dig där du själv gjort det är det mest tillfredsställande.
Go for IT !!!
Det krävs ingen hjärnkirurg för det, men du behöver göra fel några gånger innan du får in snitsen och du blir nöjd.
Tänk på att perfekt kanske inte alltid är det bästa. Bra nog för dig där du själv gjort det är det mest tillfredsställande.
Go for IT !!!
Wow, tack för snabbt svar!! ☺️ Jag har aldrig putsat en vägg, men spackla tårtor på löpande band, så tänker att jag kanske har lite nytta av det 😅 ja då blir det nog Youtube hela helgen nu då! 👌J Jan_G skrev:Det är inga problem att putsa upp väggen igen, och du klarar det själv
Go for IT !!!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ansluta PEX i tegelvägg under köksblandare
Vatten & Avlopp -
"Det där fixar målarn!"
Övrigt Off Topic -
Gjutning av ”trappa” blev sådär(bilder) tips på hur jag fixar till den?
Grund & Markarbeten -
Hur fixar jag dessa sprickor och vilken färg kan målas därpå sedan?
Fasad -
Dammbindare tegelvägg kök
Byggnadsvård
Populärt i forumet
-
Förankra altantrappa i marken
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur har ni installerat en bygel till er diskmaskin?
Mörkt virke
Byggställningsrör (typ Burton) som stolpe till en utkraga trall
Ångbroms i gammal stuga?
Byggmaterial & Byggteknik