Jag renoverar just nu garaget, det ska sättas in bland annat klinkergolv. Jag har nu upptäckt en mindre skojig grej och där att betongväggarna verkar sluta där betongplattan börjar eller så har något skumt skett. Jag upptäckte detta när jag bilade bort en gammal plattform för en oljetank. Jag misstänker att det inte alltid varit betonggolv och att det kanske bara är ditlagt efteråt men kan ha fel.

Som ni ser kommer det lätt in fukt där. Ska jag bara bila bort lite av väggen och plattan och sen gjuta igen det som jag visar på bilen eller vad är det smartaste och enklaste sättet?

IMG_7188.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_7186.jpg
Skapa konto

IMG_7192.jpg
Skapa konto

vaggplatta.jpg
Skapa konto

Redigerat:
Inget som har förslag?

Hej. Båda dina förslag funkar säkert men bäst hade nog varit att gjuta bit för bit under väggen. Därefter golvet.

Har nu bilar upp lite mera och det är en del av väggen jag tog bort som inte var mycket hårdare än kompakt jord. Det jag tog bort hade en jordliknande konsistens och var helt brun. Golvet går under lättbetongblocken som tur är. Lättbetongblocken verkar stå på något svart papper som verkar vara anledningen till varför fukten leds in. Jag har som sagt tagit bort en liten bit av väggen och tänker gjuta igen det, in med lite betong och stänga in det med en planka.

Vad kan det vara för svart papper som suger in fukten?

IMG_7247.jpg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.