Vi har ett uterum som verkar vara oskyddat från snö och regn vid skjutglasprofilerna mot golvet.
Nu undrar jag hur vi på bästa sätt löser detta för framtiden.
Golvet består av träfiberskivor som sugit åt sig fukt och vittrat sönder, på vissa ställen sticker skivorna ut under glaspartierna några millimeter.
vad finns det för lösningar för att undvika detta problem?
Nu undrar jag hur vi på bästa sätt löser detta för framtiden.
Golvet består av träfiberskivor som sugit åt sig fukt och vittrat sönder, på vissa ställen sticker skivorna ut under glaspartierna några millimeter.
vad finns det för lösningar för att undvika detta problem?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack för ditt svar Elias! Så får det bli, en z-profilplåt bör ju lösa problemet med framtida fukt. Frågan nu är vad man bör köra istället för träfiberskiva under plåten och resten av golvet.
E EliasLindgren skrev:
Vi fick tips om och körde med https://www.byggmax.se/golvspånskiva-fuktbeständig-p6601021
Det blev lite dyrare men känns bra nu i efterhand att ha lagt
Det blev lite dyrare men känns bra nu i efterhand att ha lagt
Ja det måste ju till någon sorts fuktspärr som hindrar att regnet vandrar vidare in i altangolvet. Det kan ni ju lösa med en plåt, eller plast som viks över. Finns ju även dyrare skivor som är behandlade mot fukt, men det känns ju bäst att skydda på annat sätt också, då det är ett elände att byta. Inget man vill göra var 10-e år...
/S
/S
Dom är bara fuktskyddade. så dom tål ju lite mer fukt än vanliga spånskivor. Men inte att bli utsatta för tex markfukt.Funkar såklart om det är ett isolerat golv under i uterummet och inte går in under väggarna så ändarna blir exponerade för fukt.
Nej precis det förstår jag. Vilken tur, då kommer våra nog klara sig hyfsat då det är isolerat och med plåten som skyddar dem.R RoBo skrev: