Hej!
Vi har köpt en lägenhet och på ett ställe verkar de tidigare ägarna ha råkat skvätta något i taket och målat över det rätt fult.
Övriga innertaket är liksom lite småskrovligt men de övermålade fläckarna är släta. Detta vill vi fixa till så att taket ser enhetligt ut. Men vad tror ni, räcker det att måla med en "grov" roller eller måste vi också dutta med typ en tvättsvamp för att få rätt textur? Här är en bild på fläckområdet:
All feedback är mycket välkommen!
Vi har köpt en lägenhet och på ett ställe verkar de tidigare ägarna ha råkat skvätta något i taket och målat över det rätt fult.
Övriga innertaket är liksom lite småskrovligt men de övermålade fläckarna är släta. Detta vill vi fixa till så att taket ser enhetligt ut. Men vad tror ni, räcker det att måla med en "grov" roller eller måste vi också dutta med typ en tvättsvamp för att få rätt textur? Här är en bild på fläckområdet:
Hej! Om ni har lite tur så funkar det att ”dutta” med en pensel, ej roller - vi pratar om små fläckar här gissar jag.M MrGigaByte skrev:Hej!
Kan dock bli svårt att få det att se bra ut om taket är målat för längesedan. Fläckarna kommer att synas.
Lycka till!
Ser som sagt sandgrängat ut, så har ma. Försökt tvätta av taket och således löst upp grängen, är i princip omöjligt att få det bra. Jag brukar blanda spacklet med en skvätt vatten sen rullat jag i det, alternativt duttar med en svamp, men det syns alltid.