Y
Vissa byggvaruhus har fritt lån av kärra, det är ju rätt nice, ifall man har dragkrok.
 
grävaren skrev:
Exakt så är det. Du kan inte ha ett tomt släp stående utan att någon vill låna det. Jag menar inte att man inte kan hjälpas åt men just ett släp räknas som självklart att man kan låna, det bara står ju där.
Klart det går bra att ha ett tomt släp ståendes, gäller bara att det är tungt nog så att det krävs BE för att dra det. ;)

Har två släp, ett nerreggat 2,7t med eltipp samt ett 1,5t, bägge 2axliga. 1,5 t i princip alltid bakom nu när jag renoverar 270 kvadrat hus som vi ska flytta till i höst/vinter. Tippkärran var det rätt pris på samt väldigt smidigt att köra jord, grus och ved på.
 
  • Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
roland53
  • Laddar…
När jag renoverade huset hade jag sen skåplastbil volvo FL6:a med skåp och bakgavellyft.
Bilen fungerade även som förråd om vädret var dåligt när man kom hem med materielet.

Annars en peugeot boxer

eller en gamal trotjänare volvo 945:a med dragkrok och lämpligt släp

Men skönast är att få allt levererat hem. Bara man har plats att snabbt ta in grejerna om det är dåligt väder.
 
corre skrev:
Dragkrok är överflödigt...
[länk]
Det gäller bara att ha koll på överlasten...... :wow:
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Ha! Jag brukar tänka likadant då jag ju typ bara gillar gamla bilar och dessutom hade en Saab 96 ett tag, så man blir alltid besviken när man inser att det var en 9-3/9-5 som det gällde och inte 93/95. ;)
Bild från gårdagen. Takräcke och kombi men jag lastar nog ändå mer i vilken som helst av mina.andra bilar :) Långnos tvåtakt
IMG_20140418_195734.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Exostor och 5 till
  • Laddar…
Carl_Elvis skrev:
Jisses, var handlar du? :confused:
Har aldrig sett erbjudande om transporter för under tusingen.
Har också en bygghandlare som tar mellan 300-480:- inkl moms för utkörning. Fantastiskt billigt och de packar alltid allting i rätt ordning.
Tex gips, osb, reglar och inte tvärtom.
 
Betalar 300+moms för utkörning.
Spelar ingen roll om det är lite grejer eller pannor som ska upp på taket med kran.
 
hantverkare1 skrev:
Betalar 300+moms för utkörning.
Spelar ingen roll om det är lite grejer eller pannor som ska upp på taket med kran.
Hos vem då?
 
De här billiga transporterna, är det hos några lokala handlare? Inte de stora kedjorna antar jag?
 
Har handlat brädor med barnvagn en gång (inklusive barn i). Men annars instämmer jag i kören, dragkrok och takräcke is da shit...
 
Y
Efter lite googlade i detta ämne så kom jag något på spåret... Man kanske skulle satsat på en fru trotsallt...

true-gentleman.jpg

You-need-a-strong-woman.jpg

mano02.jpg

mano03.jpg

mano04.jpg

husband-1.jpg

HusbandOfTheYear.jpg
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Den saknar ju dragkrok? Finns tydligen inga likbilssläp. Eller är det det man kallar husvagn?
Jo, det finns.
 
DJGB DJGB skrev:
Jo, det finns.
Pics or it didnt happen....
 
Jag fuskar, Caddy och släpvagn täcker så gott som alla våra behov, grus får jag dock hemkört med lastbil.
Lastutrymmet i en Caddy med en pall med staplade grå betongstenar säkrade för transport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Släpvagn lastad med tegelstenar och träplank, parkerad utomhus med hus och staket i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Jante
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.