mycke_nu skrev:
Backprovet är inte svårt om man har övat lite innan
Jag "övar" nästan varje gång jag har ett släp efter bilen och det vete f-n om jag längre tror på att "övning ger färdighet"... :confused:
 
Logiskt prov med att backa :D
Har jag B-körkort och tillåten kärra är det bara att köra och även backa.
Vill jag dra en kärra med en viss bil ska jag kunna backa, kan jag inte det, så då blir det en annan kärra och kör lagligt.;) Ungefär som stora hyrsläp som typats om för att passa för flera bilar.
Är inte syftet att på ett trafiksäkert sätt kunna lasta och framföra tyngre fordon i riktning rakt fram på ett trafiksäkert sätt:confused: Att kunna backa är en självbevarelse när man drar kärra oberoende av B eller BE.
 
mycke_nu skrev:
Fast det är ju bara vi som har BE-kort tagna före 2013 som får vara medlemmar i den extra fina FIB-klubben där man får dra obegränsat tunga släp. :wow:(y):p

Glad fredag för övrigt!
Det är sant. Dom som bara har svensson-BE får agera hang-arounds.....
 
På tal om körkort funderar jag på att överge SMART-byggbilsplanerna och istället ta ett A2-kort och skaffa 250cc-skoter.
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
På tal om körkort funderar jag på att överge SMART-byggbilsplanerna och istället ta ett A2-kort och skaffa 250cc-skoter.
Men ... :eek:
Med den får du ju max en pall LECA-sten med dig, kan väl knappast kallas byggbil ... :confused:
(byggscooter !)
 
Även SMARTen var ju tänkt för inhandling av enstaka skruvar och det måste väl scootern funka till.......
 
MathiasS skrev:
Även SMARTen var ju tänkt för inhandling av enstaka skruvar och det måste väl scootern funka till.......
Du får ha sidovagn att lasta i
 
MathiasS skrev:
På tal om körkort funderar jag på att överge SMART-byggbilsplanerna och istället ta ett A2-kort och skaffa 250cc-skoter.
..Jösses..

Vill du ha någon respekt här får du skärpa dej och börja tala drömmande om C/CE. :mad:

Eller har det hänt något med din Jeep? :eek:

Screen Shot 2014-04-11 at 19.22.25.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18689599.ab
 
MathiasS skrev:
Även SMARTen var ju tänkt för inhandling av enstaka skruvar och det måste väl scootern funka till.......

finns det inga "skruvbud" att anlita? ett sms och direktleverans, det funkar ju med pizza...:cool:
 
mycke_nu skrev:
..Jösses..

Vill du ha någon respekt här får du skärpa dej och börja tala drömmande om C/CE. :mad:

Eller har det hänt något med din Jeep? :eek:

[bild]

[länk]
Brorsan ha alla sådana bokstäver, det får räcka.

RS6or och Jeepar är hett villebråd för bankrånarna. Jag noterar förövrigt att dom lyckats ploga att kassaskåp framför bilen genom köpcentrumet utan att det blivit ens en buckla på bågen fram. Stadigt.
 
Remne skrev:
finns det inga "skruvbud" att anlita? ett sms och direktleverans, det funkar ju med pizza...:cool:
Jo det gör det nog, men ibland måste man ju leverera sig själv till jobbet också.....
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
A
Vanbeasten skrev:
Så fort det handlar om sten och jord o såna tunga saker blir det plötsligt galet dyrt med frakten. Där letar jag också efter alternativ


MathiasS skrev:
.....det är sådant man bar BE-behörighet till....
Nä, det är sådant man har C-behörighet till...
 
Redigerat av moderator:
Hur mycket skall du renovera? Är detta det enda du skall göra och sedan bara bo så köp transporten. Har du köpt ett rivningsobjekt med sättningsskador så ta C-kort och köp en VW LT31 med flak och kran. Beror alltså på vad du skall göra.

Fiat 500 är ju en lattebil men att byta eller köpa en till bil kostar mycket pengar så tänk noga igenom hur mycket tranportbehov du har. Är det som sagt bara några få transportern typ 5-10 st som är jobbiga hade jag köpte den tjänsten och så åkt i Fiaten för alla småinköp typ rörkopplingar, nytt el, enstaka radiator, gräsklippare och liknande saker som man kan knô in i bakluckan. Men dragkrok är aldrig fel om det finns till din bil.
 
mycke_nu skrev:
Fast det är ju bara vi som har BE-kort tagna före 2013 som får vara medlemmar i den extra fina FIB-klubben där man får dra obegränsat tunga släp. :wow:(y):p

Glad fredag för övrigt!
Du är väl dessutom i ålder för PB Klass 2? ;):rolleyes:
Är istort sett enda chansen man har på så stora släp, 60kula och stooor bil/buss.
 
Ja nångång måste man fasen tvinga sig till en turistbuss som husbil. Bara för att man får liksom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.