Jag tänkte borra hål i mitten på stolpen och i mitten på hatten och använda träplugg plus PL400.
Då får jag dem i mitten på stolpen men något bra förslag på hur jag får hattarna helt rakt?
Tror ni plugg och PL400 kommer att fungera eller något annat bra förslag?
Då får jag dem i mitten på stolpen men något bra förslag på hur jag får hattarna helt rakt?
Tror ni plugg och PL400 kommer att fungera eller något annat bra förslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Trälim för utomhusbruk skulle jag ha använt.
Betydligt billigare och blir skitstarkt.
Förborra i mitten på stolpen, en liten bit ner bara.
Sen borrar du igenom hela hatten underifrån.
Då vet du att skruven kommer ut i mitten på undersidan.
Betydligt billigare och blir skitstarkt.
Förborra i mitten på stolpen, en liten bit ner bara.
Sen borrar du igenom hela hatten underifrån.
Då vet du att skruven kommer ut i mitten på undersidan.
En L format profil som har måtten precis för sidorna som du håller under eller fäster med tving och riktar in efter det?
Eller en som går runt om gjort efter hattens kanter så har du fyra kanter att justera emot som sedan är delbar så den går att ta bort, man kan ju göra den vikbar med ett gångjärn.
Eller en som går runt om gjort efter hattens kanter så har du fyra kanter att justera emot som sedan är delbar så den går att ta bort, man kan ju göra den vikbar med ett gångjärn.
har aldrig limmat en stolphatt men jag byggde ett altanräcke av två längder 28mm finhyvlad ask. Limmades med 2k lim, skruvades från två håll och hålen försänktes och pluggades. Delade på sig efter 4-5 år, var extremt missnöjd då jag la väldigt mycket jobb på det.F Erica Wyse skrev:
Trälim för utomhusbruk är det enda lim som har funkat på trä för mig, utomhus alltså.