har varit borta några dar, kom hem så var poolvattnet grönt. har klorchockat 2ggr men det händer inget, dessutom backspolat pumpen. poolen är av märket Bestway power steel swim vista series II storlek= d=4.88x122. 20.000l
 
Kolla vad du har för PH, i vårt fall var det för lågt och då ville inte chockning funka, jag ökade med PH+ (hade 6,2) och sedan ny chockning och sedan blev det OK på någon dag igen.
 
jag tycker det är jäkligt svårt att se värderna på stickorna, enligt dom jag har så är kloret skyhögt och ph-värdet lika hur mycket klor jag än har i, även fast jag klorade igår igen, äh jag blir inte klok på detta. vattnet är fortfarande grönt. har en fundering om att kolla på filterbollarna huir dom ser ut, kanske om dom inte orkar rena så bra och eventuellt byta ut dom. ällä?? några andra ideer?? :)
 
PH-värdet justeras inte med kloret. Det finns speciella medel för PH+ eller PH-.

Det finns också alg-dräpare som dödar algerna så de sedan kan fångas upp av filtret.
 
har även prövat med ph- men nej får ej ner det höga ph värdet, du skriver att det finns nåt algdräpar medel och vad heter det då, och var köper man det?
 
De flesta som säljer poolkemi brukar ha sådant.

Googla på algdräpare.
 
ok ska ta och kika efter det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.