Jag gjorde nyss en miss och tog bort fel klämringskoppling, och nu står jag där med tvättad hals..
Jag har en 15mm Ballofic ventil med förminskning till 10mm. I förminskningen hade jag satt in blandarens varmvatten och skruvat åt. Nu när jag lossade på detta, och här tänkte jag helt fel, så satt delar av förminskningen kvar på Soft Pex:s insticksgrej. Blandaren är en Gustavsberg Nordic med Soft Pex.
Vad har jag gjort nu??? Har jag förstört blandaren eller hur får jag loss förminskningen från "insticksgrejen" på Soft Pex och kan använda den igen? Vet man inte vad man gör, ska man inte göra något. Fick hjärnsläpp och tog loss fel geej.
Se bilder på del av förminskningen som sitter fast på "insticksgrejen" och en förminskning i orginal. (De förkromade delarna)
Jag har en 15mm Ballofic ventil med förminskning till 10mm. I förminskningen hade jag satt in blandarens varmvatten och skruvat åt. Nu när jag lossade på detta, och här tänkte jag helt fel, så satt delar av förminskningen kvar på Soft Pex:s insticksgrej. Blandaren är en Gustavsberg Nordic med Soft Pex.
Vad har jag gjort nu??? Har jag förstört blandaren eller hur får jag loss förminskningen från "insticksgrejen" på Soft Pex och kan använda den igen? Vet man inte vad man gör, ska man inte göra något. Fick hjärnsläpp och tog loss fel geej.
Se bilder på del av förminskningen som sitter fast på "insticksgrejen" och en förminskning i orginal. (De förkromade delarna)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Jag förstår inte problemet? Det är väl bara dra åt 15mm kopplingen på blandarens slang! Muttern sitter kvar ovanför och den andra delen till förminskningen sitter kvar i kopplingen.
??
??
Har funderat en vända till.. Det är alltså helt normalt att halva förminskningen sitter där den sitter och till Ballofix-ventilen "återanvänder" jag den andra halvan av förminskningen??
EDIT; Du svarade strax innan jag hunnit posta. Men då verkar jag vara med på banan igen..?
EDIT; Du svarade strax innan jag hunnit posta. Men då verkar jag vara med på banan igen..?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg