Jag har en Aqara kamera/hub och läckagelarm (och några fler funktioner) i en båt som ligger i sjön över vintern. Problemet är att eventuellt larm låter i "hubben" och jag får en notering/meddelande i appen men inget larm i mobilen. Oavsett var indikatorn/givaren sitter (båt eller bostad) så känns det viktigt att ett larm hörs i mobilen.
Mobilen har Android operativsystem (Sony Experia). Jag har köpt allt på Kjell & Co. men de kunde inte hjälpa mig i butiken. Frågan gick då vidare till deras support-tjänst, jag fick svar från dem med ett Youtube klipp som visar hur man får larm i hubben och ställer in olika ljud.... 😠 Dessutom var det för en annan (äldre?) drivrutin/version 😠😠
Är det någon som är hemma på/med Aqara systemet och kan lotsa mig fram så att det fungerar som jag önskar?
Mobilen har Android operativsystem (Sony Experia). Jag har köpt allt på Kjell & Co. men de kunde inte hjälpa mig i butiken. Frågan gick då vidare till deras support-tjänst, jag fick svar från dem med ett Youtube klipp som visar hur man får larm i hubben och ställer in olika ljud.... 😠 Dessutom var det för en annan (äldre?) drivrutin/version 😠😠
Är det någon som är hemma på/med Aqara systemet och kan lotsa mig fram så att det fungerar som jag önskar?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får ett tyst meddelande i appen som jag ser när jag öppnar appen, möjligen att jag ser den när jag öppnar telefonen, det var ett tag sedan jag testade den. Jag får INTE ett ljudlarm i telefonen och det är det viktiga.K knightjocke skrev:
Vem skulle godkänna ett inbrotts- brandlarm som bara syns på skärmen om man tittar på telefonen. Lika viktigt med ett vattenläckage-larm som låter i mobilen och inte bara ifrån huben.
Om det är tysta notifikationer så kan man sedan i Androids inställningar aktivera ljud med valfri signal. Det är så jag tänkerV Vindö skrev:Jag får ett tyst meddelande i appen som jag ser när jag öppnar appen, möjligen att jag ser den när jag öppnar telefonen, det var ett tag sedan jag testade den. Jag får INTE ett ljudlarm i telefonen och det är det viktiga.
Vem skulle godkänna ett inbrotts- brandlarm som bara syns på skärmen om man tittar på telefonen. Lika viktigt med ett vattenläckage-larm som låter i mobilen och inte bara ifrån huben.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur får jag till världens bästa brandlarm/skydd?
Övrigt husrelaterat -
Hur får jag larm från pumpen på min mobil?
Villalarm & Hemautomation -
Hur får jag bort gammalt larm?
Nexsmart hemlarm - erfarenheter?
Hej, har någon erfarenhet av varningssystem för strömavbrott som larmar till mobilen?
Villalarm & Hemautomation