Hej!
Jag skulle behöva ha hjälp med hur jag får igång pumpen till vattenbrunnen. Ska den svarta skruv-handtaget skruvas ned eller upp?
Tack på förhand! Jenny

• Vattenpump och rörinstallationer i ett pumpskåp med ett svart skruv-handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenpumpsinstallation i brunnen med svart skruvhandtag och trycktank märkt "Well Mate".
    Skapa konto
  • Vattenpump med svart skruvhandtag på en sten inuti en brunnshus.
    Skapa konto
Redigerat:
Inget svar än. Har du fått svar ? Annars är den ratten en vinterkoppling och är den öppen så sprutar vatten tillbaka i hålet. och vid frysrisk så ska den vara öppen. Öppnas och Stängs precis på samma sätt som en vanlig vattenkran.

J jonaserik skrev:
Inget svar än. Har du fått svar ? Annars är den ratten en vinterkoppling och är den öppen så sprutar vatten tillbaka i hålet. och vid frysrisk så ska den vara öppen. Öppnas och Stängs precis på samma sätt som en vanlig vattenkran.
Nej inget svar är, så tack snälla för svar!
Så om jag förstår det rätt ska den stå öppen på vinter, då det är frysrisk. Men den ska även stå öppen då vi är i stugan och ska använda vattnet?

J jonaserik skrev:

J Jenny75 skrev:
stå öppen då vi är i stugan och ska använda vattnet
Svar nej då ska den vara stängd

J jonaserik skrev:
Svar nej då ska den vara stängd
Tack för hjälpen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.