Hej på er! Har köpt en chinsstång så man kan göra pullups i hemma gymmet, grejen är, hur fäster man den på bästa sätt i en betongvägg? Så man inte åker i backen när man kör, vill att den ska sitta säkert och bra
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 551 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 551 inlägg
Jag har hört att en brunplugg klarar 80kg och en blå ska klara 100kg i drag så jag tror också plastplugg räcker men expanderbult är ju aldrig fel när vill att något ska sitta ordentligt men det är inte lika smidigt när man inte vill ha den där längre.
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Tack för svar Rickard, hur ser en expanderbult för betong ut??Rickard. skrev:
Håll koll på hur tjock väggen är så att inte klippset som tar all last kommer för nära baksidan.
Jag hade kört med fischer duopower 8x40. Den klarar 110kg och har en säkerhets faktor på 7 så gör du rätt klarar den 770kg.
Jag hade kört med fischer duopower 8x40. Den klarar 110kg och har en säkerhets faktor på 7 så gör du rätt klarar den 770kg.