Vi har ett armeringsnät som står bredvid en stenmur, som har klätterväxter. Det har fästs med träpålar i marken, som murknat och allting har rasat.

Finns det ett bra sätt att fästa armeringsnätet i muren? Eller ska vi slå ner träpålar igen?

Bild

• Övervuxen trädgårdshörna med grenar, fallna löv och stenmur bakom metallstaket. Ser lite försummat ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borra ett par hål och fäst lagom långa bitar armeringsjärn med ankarmassa och naja fast i nätet.

Jag har fäst mina genom att skruva in skruvkrok som jag hängt upp nätet på och najar fast. Bara använda vanliga plugg för att fästa krokarna

Istället för träpålar så kan man slå ner lite grövre armeringsjärn i backen och fästa nätet mot.

M MattiasWeidhagen skrev:
Istället för träpålar så kan man slå ner lite grövre armeringsjärn i backen och fästa nätet mot.
Måla med rostskyddsförg så håller de ännu längre, framför allt 10 cm under och över jordytan fast det är lika bra att måla hela.

Det framgår inte vad det är för mur men najtråd eller motsvarande är bra när det ska underhållas. Bara att lossa och vika undan växterna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.