Jag ska sätta en smyglist 8x27 i mahogny för att täcka runt en äldre ytterdörr. Hur fäster jag den bäst utan att den spricker och vilken typ av spik/skruv borde jag använda. Har ca 1 cm att fästa i.
Listerna runt sidofönstret tror jag är skruvade med mässingsskruv så jag funderade på att fortsätta med det. Tänkte att 2x20 skulle vara en bra dimension men det var inte helt lätt att finna in något butik. (Noterade även att mässingsskruvarna jag hittade har spårhuvud vilket jag trodde är helt ute). Vad säger ni?

Mahognylist monterad mellan en brun ytterdörr och röd tegelvägg, med grå isolering bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dyckert gärna rostfri

R
M magnus64 skrev:
Jag ska sätta en smyglist 8x27 i mahogny för att täcka runt en äldre ytterdörr. Hur fäster jag den bäst utan att den spricker och vilken typ av spik/skruv borde jag använda. Har ca 1 cm att fästa i.
Listerna runt sidofönstret tror jag är skruvade med mässingsskruv så jag funderade på att fortsätta med det. Tänkte att 2x20 skulle vara en bra dimension men det var inte helt lätt att finna in något butik. (Noterade även att mässingsskruvarna jag hittade har spårhuvud vilket jag trodde är helt ute). Vad säger ni?

[bild]
VSBs utvändiga skruv är ju färgade åt mässingshållet och är med torx fattning och finns i alla möjliga storlekar..

• Mässingsfärgad VSB-skräddarskruv med torx-spår och förbättrade egenskaper som djupare spår, delgängad design och snedställda rillor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.