Hur f*n får jag upp taklampan med det här fästet i en takdosa?
CC på fästet är ca 85mm och fästena i en vanlig takdosa är ju ca 75mm.
CC på fästet är ca 85mm och fästena i en vanlig takdosa är ju ca 75mm.
Borra nya hål innanför de som finns, fila så att de blir avlånga.
Men, kanske det är en jättedyr lampa som du inte vill göra en sån operation på fästet, kan du göra ett nytt fäste, visst är det gängat?
Men, kanske det är en jättedyr lampa som du inte vill göra en sån operation på fästet, kan du göra ett nytt fäste, visst är det gängat?
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 52 316 inlägg
kanske är tänkt att man skall skruva upp i taket, utanför dosan?
Moderator
· Stockholm
· 52 316 inlägg
Jag reagerar på att det saknas skyddsjord, genomföringen där trådarna går ned ser ju inte direkt dubbelsisolerad ut.
Är det lågvolt (12V)? Som hempularen säger, det ser helt regelvidrig ut om det är 230V med enkelisolerad tråd direkt bakom metallen.
Jag? Det är frugan som ville ha ;-)
2 lampor dessutom över köksön.
Ja, det är 230V men det verkar vara bra isolering inuti röret. Det är klätt med gummi inuti och dessutom en gummikrage. Bla Länna möbler säljer den plus en massa andra butiker.
http://www.lannamobler.se/sv/taklampor/bestlite-taklampa-bl9m
Här över ön som jag håller på och bygger ska dom sitta.
2 lampor dessutom över köksön.
Ja, det är 230V men det verkar vara bra isolering inuti röret. Det är klätt med gummi inuti och dessutom en gummikrage. Bla Länna möbler säljer den plus en massa andra butiker.
http://www.lannamobler.se/sv/taklampor/bestlite-taklampa-bl9m
Här över ön som jag håller på och bygger ska dom sitta.
Bocka till fästerna så hålen stämde med dosans 75mm och skruvade upp dom utan täcklock för dosan.
En kontakt fick inte plats.
Nu sitter dom iaf, nu ska bara sladdarna bli rakare.
En kontakt fick inte plats.
Nu sitter dom iaf, nu ska bara sladdarna bli rakare.
Produkter som diskuteras i tråden