Hej,
Önskar andra svar än "öva".
Söker tips och tekniker för att få till den sista spetsen på en bra skarspackling.
Jag är en glad (lite sur) amatör som fixar hemma och har spacklat många gånger men får aldrig till den perfekta spacklingen.
Bifogar 2 exempel.
Bild 1 är en korridor jag har fixat med ljusinsläpp i bortre änden. Alla skarvarna syns.
Bild 2-4 senaste vardagsrumsväggen som nu skarvarna spruckit från golv till tak.
Bild 5 visar ett spacklat skruvhål på en mörk vägg.
Spacklat 3 vändor och slipat mellan varje vända.
Jag har använt Nordsjös professional mediumspackel och pappersremsa.
Anzas träverktyg (150mm)
Jag vill bli bättre och få till spacklingen då jag iaf lägger ner tiden. Då kan jag lika gärna lära mig göra det bra.
Spackla en alt två vänor och sätta målarduk?
Använda fiberremsa istället för papper?
Mvh Daniel
Önskar andra svar än "öva".
Söker tips och tekniker för att få till den sista spetsen på en bra skarspackling.
Jag är en glad (lite sur) amatör som fixar hemma och har spacklat många gånger men får aldrig till den perfekta spacklingen.
Bifogar 2 exempel.
Bild 1 är en korridor jag har fixat med ljusinsläpp i bortre änden. Alla skarvarna syns.
Bild 2-4 senaste vardagsrumsväggen som nu skarvarna spruckit från golv till tak.
Bild 5 visar ett spacklat skruvhål på en mörk vägg.
Spacklat 3 vändor och slipat mellan varje vända.
Jag har använt Nordsjös professional mediumspackel och pappersremsa.
Anzas träverktyg (150mm)
Jag vill bli bättre och få till spacklingen då jag iaf lägger ner tiden. Då kan jag lika gärna lära mig göra det bra.
Spackla en alt två vänor och sätta målarduk?
Använda fiberremsa istället för papper?
Mvh Daniel
Redigerat:
Spackel sjunker in när det torkar.
Minst två spacklingar, första läggs med lite råge/kulle.
Gäller att ha tillräckligt styv spackelspade.
Jag har några olika,
en är 350 bred med ganska styvt blad, sviktar bara någon mm när man trycker på den när den är ”liggandes”
en är 600 men väldigt flexande.