Hej,
jag har en Jonsered 2128 och försöker få av trimmerhuvud. Normalt är att sätta i en låspinne som blockerar axeln och sedan vrida trimmerhuvud medsols (vänstergänga). Men det finns inget mothål för låspinnen. Jag tror att det fattas medbringarskivan som låspinnen brukar gå i och låser axeln. Vad ska jag göra?
 
Problemet är löst.
 
A
T Thomas_Blekinge skrev:
Problemet är löst.
Du får gärna skriva lösningen också.
Kan hjälpa någon annan..
 
  • Gilla
Snickesnickarn och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag skruvade bort hela växelhuset. På maskinsidan sitter drivaxeln i ett splinesförband med 7 åsar. Så dumt och ingen sexkantnyckel eller torx eller annat vettigt får grepp. Jag körde in en knippe små skruvmejslar och fick ett någorlunda bra grepp för att hålla fast splines. Jag hade redan badat trimmerhuvudet i rostlösare och kunde nu vrida av det någorlunda enkelt.
Nu ska jag bara få fatt i den idioten som glömde att sätta dit medbringarskivan. Jag tror jag kan se honom i badrumsspegeln.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Johan Gunverth och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Nu ska jag bara få fatt i den idioten som glömde att sätta dit medbringarskivan. Jag tror jag kan se honom i badrumsspegeln.
Va f-n. Har den där token varit på dina grejor också? :mad:
 
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
A
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag skruvade bort hela växelhuset. På maskinsidan sitter drivaxeln i ett splinesförband med 7 åsar. Så dumt och ingen sexkantnyckel eller torx eller annat vettigt får grepp. Jag körde in en knippe små skruvmejslar och fick ett någorlunda bra grepp för att hålla fast splines. Jag hade redan badat trimmerhuvudet i rostlösare och kunde nu vrida av det någorlunda enkelt.
Nu ska jag bara få fatt i den idioten som glömde att sätta dit medbringarskivan. Jag tror jag kan se honom i badrumsspegeln.
satt det en mutter i botten på huvudet?
Du kan ta mutterknacken nästa gång.. (y)isåfall:crysmile:
 
I botten på huvudet sitter en hals. En mutter har jag inte sett där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.