Hej

Jag hade tidigare två separata rör från badkar och tvättmaskin till brunnen. Men eftersom det bara finns ett hål i det galler som är ovanfrör brunnen så kunde jag inte dra ner rören hela vägen = vattnet rann över varenda gång jag tömde badkaret.

Gick till byggvaruhus med enkel ritning och mått. Men när jag kom hem så passade inte delarna ihop och jag fick skarva med silvertejp. Dessutom rann vattnet från tvättmaskinen uppåt. Inte så bra - men det fungerade. Tillfälligt.

Nu vill jag dra rören korrekt, men är inte säker på vad jag behöver. Är novis på detta område. Eftersom byggvaruhuset misslyckas med att ge mig rätt saker så kanske någon här är vänlig och ger mig lite vägledning?

Bifogar bilder på hur min nuvarande konstruktion ser ut. Från tvättmaskinen kommer det ett rör som är 32 mm i diameter. Från badkaret kommer det ett rör som är 40 mm i diameter. Den har gängor.

Kan jag på något sätt koppla ihop dessa rör så att vattnet ej rinner uppåt och så att endast ett rör går ner i brunnen? Vad behöver jag?

Tack för hjälp!

• ror-hela.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ror-badkar.JPG
    Skapa konto
  • ror-brygga.JPG
    Skapa konto
  • ror-skiss.JPG
    Skapa konto
Finns det någon guide för rör och kopplingar så kanske jag kan lista ut svaret på min fråga själv. Någon som vet?

Om du sätter T-stycket på den lodräta delen precis ovanför golvbrunnen och en adapter 32-40 så slipper röret från tvättmaskinen gå uppåt.

kia2 skrev:
Jag hade tidigare två separata rör från badkar och tvättmaskin till brunnen. Men eftersom det bara finns ett hål i det galler som är ovanfrör brunnen så kunde jag inte dra ner rören hela vägen
En variant är ju att skippa kopplingarna och ta upp ett till hål i gallret. Jag har gjort det med en Dremel men en sticksåg går nog snabbare.

Eller ännu enklare, ta bort silen helt.

Ser ut som att brunnen kommer vara dold under ett badkar med front?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.