Hej jag har Danfos RAV-L på alla radiatorer hemma , det sämsta termostatsventilsystem som tillverkats. Ständiga problem med att termostatventilen fastnar i stängt läge och många radiatorer behöver jag öppna och trycka in nålen för att det ska funka igen. Frågan är om det finns ett annat termostat eller adapter för att kunna lösa problemet. Ni kan se på bilen hur det ser ut.
problem att ventilen är direkt ansluten till element som ni ser.

• Närbild på en Danfos RAV-L termostatventil ansluten direkt till ett element, med inställningsskala synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Danfoss RAV-L termostatventil monterad direkt på en radiator, visar nummerskiva 1-5 för temperaturinställning.
    Skapa konto
  • Närbild av en termostatventil Danfoss RAV-L monterad direkt på ett element, med nålen i mitten som ibland fastnar i stängt läge.
    Skapa konto
  • Närbild på en Danfoss RAV-L termostatventil, vars nål sticker ut från radiatorn, orsakar problem med att fastna i stängt läge.
    Skapa konto
  • Termostatventil RAV-L ansluten direkt till radiator, med synlig nål på ventilen.
    Skapa konto
S Sam Alkhameesi skrev:
behöver jag öppna och trycka in nålen för att det ska funka igen. Frågan är om det finns ett annat termostat eller adapter för att kunna lösa problemet.
Finns hos en välsorterad VVS-butik.

• Gilla
Sam Alkhameesi
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.