Lite udda problem, Halebop (Telias lågpris telefonoperatör) slutade med E-posttjänsten de hade ärvt från RIKS.
Nu har jag en ny E-postadress men det är krångligt att ändra hos vissa större aktörer.
Hur kommer man i kontakt med Tomtom och Hotels.com, när man försöker logga in så ska de ha en 6 siffriga kod som skickas till den registrerade E-post adressen, dvs den som inte längre finns.
Är det någon som har en "ingång" till dessa där man kan prata med en människa, båda har bottar som bara svarar på det någon har gissat att det frågas om.

Protte

Snabb googling och koll.
TomTom: Logga in, kontakta supporten den vägen.
Hotels.com: Kontakta supporten

Finns väl sällan andra vägar att gå?

• Gilla
paralun
  • Laddar…
När man väl förlorat tillgång till gamla epost är det ofta kört. Man måste se till att byta epost så fort man får reda på att den gamla tjänsten ska upphöra.

Men om du fortfarande kan lösenordet borde support kunna byta din epost då de förhoppningsvis kan se felmeddelandet att addressen inte längre finns.

det är inga tjänster som man bara kan skaffa en ny profil till då?

Tomtom, där blir man bara skickad runt, allt går ut på att man har den gamla e-posten......
Men du kan kanske visa mig en väg.

Hotels.com har tydligen vaknat för nu har de rätt e-post men för två veckor sedan fick jag ingen e-post om min bokning (men jag visste ju var det hotellet låg så det gick bra)

Tomtom drar pengar automatiskt från mitt konto, går troligen stoppa via Paypal men....

drar pengar från vad? Kontot direkt eller via kort som brukligt? Brukar väl gå att ordna via banken. När de inte får pengar så lär de höra av sig.........

Från mitt Paypal-konto

ClasseClas
Ett alternativ är att du reggar en ny user på TomTom så att du kommer in och därifrån ber dem att ändra emailadress på ditt ursprungliga konto. Förmodligen vill de ha något bevis på att det är du kanske via SMS till din mobil (förhoppningsvis rätt nummer) eller via post skickat till din hemadress.

Annars kan du stoppa betalningen till TomTom och börja på ny kula med den nya usern.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.