190 läst · 3 svar
190 läst
3 svar
Hur byter jag slang cylinda dw30 1
Jag vill byta vatten slangen för in vatten på en diskmaskin cylinda dw30 1.
Jag skruvat av baksidan luckan så att jag kommer åt kopplingen men den sitter så hårt att jag undrar om det går?
Jag ser att de finns gängor.. men blir osäker diskmaskinen har tidigare varit som tillval i en hyres lägenhet men vid renovering tätt efter de fick tillvals-diskmaskin så installerades fastighet ägarna en ny maskin i samband med renoveringen
och VVS gubben skar av den fattningen till invattnet på maskinen...
((
Är helt novis i ämnet så kan inga fackord så hoppas ni kan fatta vad jag försöker förklara
Jag skruvat av baksidan luckan så att jag kommer åt kopplingen men den sitter så hårt att jag undrar om det går?
Jag ser att de finns gängor.. men blir osäker diskmaskinen har tidigare varit som tillval i en hyres lägenhet men vid renovering tätt efter de fick tillvals-diskmaskin så installerades fastighet ägarna en ny maskin i samband med renoveringen
och VVS gubben skar av den fattningen till invattnet på maskinen...
Är helt novis i ämnet så kan inga fackord så hoppas ni kan fatta vad jag försöker förklara
mystisk modellbeteckningK Kimgbg skrev:Jag vill byta vatten slangen för in vatten på en diskmaskin cylinda dw30 1.
och VVS gubben skar av den fattningen till invattnet på maskinen...((
men har du den sk hårda stosen sitter den med ett snäppe
har du vanlig slang är du rökt
finns inga som passar utan moddar
Hej tack för svar!
Har kollat och vad jag kan förstå så det finns en extra del att köpa den ser ut som denna
https://fixpart.se/produkt/hisense-gorenje-700507-slangkoppling-diskmaskin?apl=3336345
så här står det på maskinen
Typ DW30 1
Model sv-disk 2r
Har kollat och vad jag kan förstå så det finns en extra del att köpa den ser ut som denna
https://fixpart.se/produkt/hisense-gorenje-700507-slangkoppling-diskmaskin?apl=3336345
så här står det på maskinen
Typ DW30 1
Model sv-disk 2r
returen skrev:
Produkter som diskuteras: "slangkoppling"

Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Ah fanK Kimgbg skrev:
du har den kinesiska maskinen som jag har förträngt
jo de här mässingsmuttrarna är bara att lossa med en stor muttersvarv(skiftnyckel)
s
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Cylinda diskmaskin, stopp i avloppspump/avloppsslang - hur gör jag?
Vitvaror -
Hur byter jag inloppsslang på diskmaskinen? Cylinda dm3205e.
Vatten & Avlopp -
Hur byter jag duschslang?
Badrum -
Hur byter jag bensinslang på min Stiga Multiclip?
Trädgårdsmaskiner -
Byta avloppsslang Cylinda diskmaskin
Vitvaror