Känner mig dum, är det lampans plastkåpa man ska ta bort/bryta (typ med kniv eller fingrar) för att komma åt lampan? Känns som den sitter som berget och jag riskerar att ha sönder den, men är det så man ska göra?

• Plastkåpa till en lampa som sitter fast under en köksfläkt, bilden visar detaljen där kåpan möter fläkten och eventuella skruvhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fuentes skrev:
Känner mig dum, är det lampans plastkåpa man ska ta bort/bryta (typ med kniv eller fingrar) för att komma åt lampan? Känns som den sitter som berget och jag riskerar att ha sönder den, men är det så man ska göra?
Det sitter ju en skruv på vardera sida - går dom inte att lossa ?

F fuentes skrev:
Känns som den sitter som berget och jag riskerar att ha sönder den, men är det så man ska göra?
Electrolux? Jag har en snarlik och där ska de två "plastpiggarna" pressas framåt så att bakkanten på "plastlocket" kan lirkas nedåt. Det kan säkert vara rejält fastklistrat av matfett. På min behöver inga skruvar röras och de är så pass lika så jag tvivlar på att det behövs på din.

Bild på vit apparat med ett plastlock. Två röda pilar pekar på plastpiggarna som ska pressas fram för att lösgöra locket.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Electrolux? Jag har en snarlik och där ska de två "plastpiggarna" pressas framåt så att bakkanten på "plastlocket" kan lirkas nedåt. Det kan säkert vara rejält fastklistrat av matfett. På min behöver inga skruvar röras och de är så pass lika så jag tvivlar på att det behövs på din.

[bild]
Det var matklister :) hur som, det funkade, tack!

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.