Hej,
Jag har stora mellanrum där diskmaskinen och ugnen står. Vad använder jag för att dölja springorna och hur gör jag?
Det är inte aktuellt i nuläget att köpa en ny/större diskmaskin för att fylla utrymmet.

Tack! :)

• Diskmaskin med stora mellanrum på sidorna i ett kök; vänster sida har en vit skåplucka med gångjärn, höger sida en vit panel. Ovanför är en träskiva och vit kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ugn med springor på båda sidor, ståendes på trägolv med kakelvägg och bänkskiva ovanpå.
    Skapa konto
BirgitS
När det gäller diskmaskinen så föreslår jag att du ställer den intill ena sidoväggen och bygger ett öppet fack för brickor, skärbrädor etc. Du kan t.ex. använda Ikeas olika täcksidor och täcklister till de delar som behövs.

• Gilla
Bixb och 1 till
  • Laddar…
Tack, det var ett bra förslag! :)

BirgitS
Ugnen kan väl flyttas åt vänster och tomrummet till höger fyllas upp med en passbit, alltså som på den här bilden:
Beige köksskåp med två lådor och en täcksida från IKEA. Ovanpå skåpet ligger en skärbräda med grönsaker och en svart dekorativ flaska.
Skapa konto

En bit av en av bilderna på sidan https://www.ikea.com/se/sv/p/havstorp-taecksida-beige-90475254/

En sockel av en list och en list ovanför (om inte benen går att höja mer) gör ju att ugnen smälter in bättre i köket också.

Möbelvinklar är bra för att sätta fast bitar i väggen eller skåpstommar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.