Hej!
Huset jag köpt har en spis i rätt omodernt snitt. Skulle vilja få till en rak front som på bilden med den minst sotiga spisen. Har vi någon som byggt om fronten på sin spis?
Min förhoppning är att man kan riva mexiteglet och stommen och sen bara bygga upp en ny så som man vill ha den. Eller?
Huset jag köpt har en spis i rätt omodernt snitt. Skulle vilja få till en rak front som på bilden med den minst sotiga spisen. Har vi någon som byggt om fronten på sin spis?
Min förhoppning är att man kan riva mexiteglet och stommen och sen bara bygga upp en ny så som man vill ha den. Eller?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 120 inlägg
Den var ju urläcker! Skulle inte röra den. Så fin!
En 70-talsspis i ett 50-talshus. I don’t think so
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 777 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 777 inlägg
Är du säker på att den är från 70-talet?
Jag tycker det ser ut som en öppen spis från 50-talet med vanligt tegel som man har målat över och satt en insats i. Är väldigt lik en öppen spis från tidigt 60-tal som jag kände till (förutom att den inte var målad).
Jag tycker det ser ut som en öppen spis från 50-talet med vanligt tegel som man har målat över och satt en insats i. Är väldigt lik en öppen spis från tidigt 60-tal som jag kände till (förutom att den inte var målad).
Helt säker. Huset byggdes ut på 70-talet och spisen är i utbyggnaden.
Medlem
· Västernorrland
· 10 966 inlägg
En medelväg kanske är att putsa alltihopa bara så det blir slät yta ?
Liknande trådar
-
Räcker vår ekonomi till att bygga nytt hus?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Ta sig ann 1800tals hus eller bygga nytt?
Köpa & Sälja hus -
Ny expert inom entreprenad- och konsulträtt redo att hjälpa dig på Byggahus.se
Bloggkommentarer -
Riva hus för att bygga nytt men belånat med bolån - vad säger banken
Juridik -
Renovera staket eller bygga nytt?
Trädgård allmänt