hej ska snart börja med mitt tralldäck och har en fundering hur jag ska börja
Har målat en liten fin ritning på telefonen som beskriver mitt problem,
Min fråga är om man ska börja med att lägga mot min vinkel som jag har tänkt? (Där pilen pekar) eller utifrån och in och eventuellt klyva brädan vid vinkeln eller den innan?
Har målat en liten fin ritning på telefonen som beskriver mitt problem,
Min fråga är om man ska börja med att lägga mot min vinkel som jag har tänkt? (Där pilen pekar) eller utifrån och in och eventuellt klyva brädan vid vinkeln eller den innan?
Om du inte sågar reglarna exakt som ligger under , utan dom är ca 200 mm för långa så kan du börja var du vill och få ett bra avslut ytterst . Bäst att börja vid huset med hel trall ca 10 mm från vägg
Tänk på att inte fästa en regel direkt i grunden eller panelen , det blir en massa skit där och panelen kommer att så småningom ruttna
En rekommendation är att den är fri från huset , den ligger lös och har ett eget liv ,klart det blir några plintar till men är bäst för hus och altan
Det ser ut som en kurva där , det blir till att ha lite extra underslag där men måste göras när du kommer dit
en trall 22 håller bra på ett häng av 200 mm ,
Underslag om det är kortare bitar kan med fördel sättas under trallen och skruvas fast i den om du inte
har betänkligheter på skruvskallar som syns
Tänk på att inte fästa en regel direkt i grunden eller panelen , det blir en massa skit där och panelen kommer att så småningom ruttna
En rekommendation är att den är fri från huset , den ligger lös och har ett eget liv ,klart det blir några plintar till men är bäst för hus och altan
Det ser ut som en kurva där , det blir till att ha lite extra underslag där men måste göras när du kommer dit
en trall 22 håller bra på ett häng av 200 mm ,
Underslag om det är kortare bitar kan med fördel sättas under trallen och skruvas fast i den om du inte
har betänkligheter på skruvskallar som syns
Ja det får det göra jobbig om de felar då jag tänker köra dold infästning hahaS skutten11 skrev:
Har även en fråga till som jag försökt att klura ut men hjärnan har fastnat!
Vinkeln som jag beslrivit kommer vara ett litet trappsteg ner och funderar hur man löser stolpens avslut?
Blir ett steg måttet upp är inte helt bestämt ännu, men det jag menar är att när man går upp för steget så vill man väl se stolpen rakt?S skutten11 skrev:
90 graders vinklarna är ju inga konstigheter
Har ritat upp för hand hur det blir om jag gör så som tänkt tack för din hjälp
Några reglar 125X45 i vinkel ut och fast i bärlinan om det går eller i underslaget för trallen , använd stora spikbleck och ankarskruv , ( skruv för att inte slå sönder konstruktionen ) och en kil mellan steget och regeln för att få det i våg , mot mark kan du lägga en betongplatta med snedsågning av regeln som stöd
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv
Ankarskruvar är speciella skruvar som används främst för att fästa och förankra byggbeslag och andra konstruktionskomponenter. Dessa skruvar är kända för deras styrka och stabilitet.
Läs mer
Tack för tipset ett problem som hade dykt upp!S skutten11 skrev:Några reglar 125X45 i vinkel ut och fast i bärlinan om det går eller i underslaget för trallen , använd stora spikbleck och ankarskruv , ( skruv för att inte slå sönder konstruktionen ) och en kil mellan steget och regeln för att få det i våg , mot mark kan du lägga en betongplatta med snedsågning av regeln som stöd
Men tror du ha missuppfattat mig lite det jag menar är endast räckes stolper som är infälld i trallen för att räckes stolpen ska vara rak mot en när man går upp.. men tror min hjärna har börjat arbeta igen för man gör väl enligt bild 2 och gerar över och underliggare på räcket
Tack för all din hjälp!
Haha ja precis! Jo det är sant får nog bli att placera stolparna enligt bild 2 tor det blir snyggast! Får tacka dig så mycket för din hjälp!S skutten11 skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Lägga klinkers. Nybörjare. Ska lägga klinkers på gamla klinkers
Golv -
Vad ska det kosta att lägga laminat egentligen? Lost nybörjare
Golv -
lägga golv i hus, total nybörjare, val av parkett och underlagsmaterial.
Golv -
Vart börjar jag lägga för bäst/enklast resultat?
Golv -
hur börja lägga trallen? (samt saker du önskar du tänkt på)
Altan & Uteplats