Vi har ett jordgetingbo med aggressiva getingar som attackerat och stuckit mig och mannen flera gånger.
Är främst oroliga för att barnen ska bli stuckna, ett av barnen är allergisk.
Vi har en liten trädgård, och pga var boet är placerat är det mycket svårt att undvika dom, särskilt för småbarnen.
Vad gör man för att bli av med dessa aggressiva getingar? Är det bara Anticimex som gäller?
Vi har en liten trädgård, och pga var boet är placerat är det mycket svårt att undvika dom, särskilt för småbarnen.
Vad gör man för att bli av med dessa aggressiva getingar? Är det bara Anticimex som gäller?
Ta den största gryta du har.
På natten fyller du den med varmvatten.
Koka upp vattnet på spisen.
Häll ner det i hålet de byggt bo i.
Sannolikt inte en godkänd metod, men den fungerar utan att tillföra några gifter.
På natten fyller du den med varmvatten.
Koka upp vattnet på spisen.
Häll ner det i hålet de byggt bo i.
Sannolikt inte en godkänd metod, men den fungerar utan att tillföra några gifter.
Kan man ta bort den delen av försäkringen? Jag känner inte för att betala för folk som inte kan hantera getingar.
När jag hade ett gäng riktigt arga rackare så fyllde jag en burk med myrr och fäste på en lång stör och tippade ut över ingången. (Jag gjorde detta sent på kvällen när de var lite lugnare. Dock hade de tillräckligt många i nattpatrullen för att jag inte vågade gå närmare än 4-5 meter.)C CarolineH5 skrev:Vi har ett jordgetingbo med aggressiva getingar som attackerat och stuckit mig och mannen flera gånger.
Kallvatten funkar också dvs lägg en slang vid hålet och dränk hela området. Bäst effekt får man med en bevattningsstav man kör ner i jorden men att få dit den är ett problem.
Så jag skulle börja med varmvatten och sen lägga dit slangen för riktigt fylla gångarna.
Så jag skulle börja med varmvatten och sen lägga dit slangen för riktigt fylla gångarna.
Jag har vid min entretrappa lavendel och grus som gillats av jordgetingar i flera år. Problemen uppkom inte förrän i augusti då flygfäna blivit riktigt aggressiva. Som tidigare skrivits fungerar vattenslang där man låter vattnet sakta sippra ner under längre tid så att hela området blir otrevligt fuktigt.
Efter att jag redan på försommaren, då jag observerat den första getingen, vattnat gruset, har jag blivit av med problemet. Då har jag också givit de små elakingarna möjlighet bosätta sig någon annanstans.
Efter att jag redan på försommaren, då jag observerat den första getingen, vattnat gruset, har jag blivit av med problemet. Då har jag också givit de små elakingarna möjlighet bosätta sig någon annanstans.