Hej!

När j ag byggde 1973 målade jag bl.a. golvet i tvättstugan med Marmoflor. Bortsett från att färgen släppt vid avloppet, så ser golvet ut som det gjorde när jag målade det för snart 50 år sedan. Inte dåligt. Har dock hört av byggare att Marmoflor nu lär vara borta från marknaden (måste väl I så fall vara av miljömässiga skäl, för jag minns väl att det var starka doft när jag målade).
Skulle Marmoflor trots allt finnas att få tag I idag, så är jag intresserad av att veta var? Av bilden framgår att jag r ute efter ca 1/2 liter färg. Om det inte går att få tag på, vad då laga med istället? Går marmoflor att färgsätta själv om man kan få tag på ofärgad? Jag behöver bara färgen, flingor kan jag såklart bortse ifrån. Någon av er som har tips? Kan tillägga att jag inte har någon tanke på att lägga klinkers i hela tvättstugan.



Närbild på ett tvättstugegolv med slitet Marmoflor vid avlopp, vita väggkakel ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H
finns liknande. tror ej det finns i din nyans dock
sök på flingfärg
 
  • Gilla
stickans
  • Laddar…
henke_benke skrev:
finns liknande. tror ej det finns i din nyans dock
sök på flingfärg
Tack henke_benke! Ska söka på flingfärg.
 
H
S stickans skrev:
Tack henke_benke! Ska söka på flingfärg.
hittade du någon liknande?
 
Ja, jag kom för bara någon timme sedan hem efter att på Colorama köpt Alcro Entré Golvfärg. En vattenlöslig motsvarighet till Marmoflor. Känner mycket väl han som har affären och han kom med förslag att jag skulle åka hem och hämta en flaga. Bra förslag. Sedan bröt han färgen i rätt nyans.
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.