Hur anmäler man en trasig snabbladdare på stan eller på resa.
De är få och är två ur funktion t ex där jag bor nu i Uppsala så blir det nästan upptaget alltid även tidig morron och sena kvällar.

I helgen stod 3 bilar i kö, flera taxibilar.

Båda är InCharge (Vattenfall). En har varit trasig i veckor vid Max boländerna. Det slutade med att de demonterade bort den.

Har mailat, ringt, flera olika nummer adresser på Vattenfall men ingen bryr sig.
Hur skall vi kunna elektrifiera samhället med dessa organisationer som tycker allt underhåll av laddstationer är mindre viktigt.

Det borde finnas 1 nummer och 1 email för felanmälan för allt. Så att inte kunder skall få hänga i telefon, maila och inte få respons.

SKÄRPNING VATTENFALL!!!
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Hur anmäler man en trasig snabbladdare på stan eller på resa.
De är få och är två ur funktion t ex där jag bor nu i Uppsala så blir det nästan upptaget alltid även tidig morron och sena kvällar.

I helgen stod 3 bilar i kö, flera taxibilar.

Båda är InCharge (Vattenfall). En har varit trasig i veckor vid Max boländerna. Det slutade med att de demonterade bort den.

Har mailat, ringt, flera olika nummer adresser på Vattenfall men ingen bryr sig.
Hur skall vi kunna elektrifiera samhället med dessa organisationer som tycker allt underhåll av laddstationer är mindre viktigt.

Det borde finnas 1 nummer och 1 email för felanmälan för allt. Så att inte kunder skall få hänga i telefon, maila och inte få respons.

SKÄRPNING VATTENFALL!!!
Skärmdump av kundsupport FAQ på en hemsida med frågan "Hur felanmäler jag en laddstation?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

?
 
  • Haha
BSOD
  • Laddar…
Har felanmält, men inget händer. Jag är garanterat inte den enda som försökt felanmäla.
 
Taxinäringen är kanske intresserad, men annars är väl ett problem att ingen bryr sig, för snart är man långt från den snabbladdare man hade behov av.

Sen tycker jag att de inte borde behöva felanmälas. Om de inte felanmäler sig själva borde företaget som har dem kunna läsa av att en laddare inte nyttjats på X timmar.

Ringa någon för att deras grejer inte funkar – hur många bryr sig så mycket?
 
B
Kan ju vara leveranstider på reservdelar med. Det byggs en hel del snabbladdare just nu, i kombination med en hel del komponentbrister efter covid i många branscher.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.