Vet någon hur högt pelletskaminen Aduro P4 låter. Vi ska köpa en kamin till vardagsrummet och vill inte att ljudet ska störa oss. Jag hittar inte någon information om ljudnivån någonstans?

• Svart modern braskamin Aduro P4 med synliga lågor bakom glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jag har ingen erfarenhet av just den modellen och märke. men dom flesta märken är byggda på samma sätt och i visa fall säljs samma under flera olika märken

jag hade en i förra huset störde mig faktiskt så mycket att jag fick lämna tillbaka den bytte till en vedkamin istället efter tjat oss återförsäjaren

M maria01 skrev:
jag har ingen erfarenhet av just den modellen och märke. men dom flesta märken är byggda på samma sätt och i visa fall säljs samma under flera olika märken

jag hade en i förra huset störde mig faktiskt så mycket att jag fick lämna tillbaka den bytte till en vedkamin istället efter tjat oss återförsäjaren
M maria01 skrev:

Oj! Det lät verkligen inte bra. Vad det längesedan?

Jag har Extra Flame Ketty Evo som står i vardagsrummet och körs dygnet runt under vinterperioden. Hörs i princip inte alls bortsett från litet knaster när pelletsen trillar ner i korgen. Svagt ljud från fläkten ibland.

K Karusellen84 skrev:
Oj! Det lät verkligen inte bra. Vad det längesedan?
var 4 år sen fråga om ni kan få lyssna på den

yonna yonna skrev:
Jag har Extra Flame Ketty Evo som står i vardagsrummet och körs dygnet runt under vinterperioden. Hörs i princip inte alls bortsett från litet knaster när pelletsen trillar ner i korgen. Svagt ljud från fläkten ibland.
Åh va bra Jag ska kolla upp det märket

Hej, har en sen ett år tillbaka. Den står i vardagsrummet och, trots att jag när nojig med ljud, stör inte alls. Visst, om det är tyst och du börjar tänka på ljudet då hör du den så klart. Men nej, Aduro P4 är inte störande ljudmässigt. Du hör skruven lite lätt, du hör ibland pelletsen trilla ner och du hör blåsljudet från fläkten. That's it.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.