26 502 läst · 23 svar
27k läst
23 svar
HUF Haus
Sida 1 av 2
Nån som sett nåt liknande i Sverige?
http://www.huf-haus.com/de/08_01_hausvorstellung.html
Riktigt coolt i mitt tycke.
http://www.huf-haus.com/de/08_01_hausvorstellung.html
Riktigt coolt i mitt tycke.
BBC visade ett engelskt par som byggde ett Huf.
Otroligt skickliga tyska hantverkare (jämfört med engelska) och svin dyrt.
BBC brukar ha det mesta på nätet (målet är att allt ska finnas på nätet) så kolla efter programmet "Grand Designs"
Otroligt skickliga tyska hantverkare (jämfört med engelska) och svin dyrt.
BBC brukar ha det mesta på nätet (målet är att allt ska finnas på nätet) så kolla efter programmet "Grand Designs"
Ok. tack för tipset.
Såg på How it´s made, på discovery i eftermiddags om ett par som byggde ett sådant. Verkar vara tysk schaissequalitet...
Såg på How it´s made, på discovery i eftermiddags om ett par som byggde ett sådant. Verkar vara tysk schaissequalitet...
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Jag såg också programmet på BBC. Wow vilken precision när de byggde. Såna hantverkare vill jag ha!
Jag har (antagligen) sett samma program från UK (Grand design) och jag kommer mycket väl ihåg detta precionsbygge. Jag har t.o.m. för mig att kökskaklet gjordes om eftersom det inte höll sig inom de mycket snäva marginaler som den tyska besiktningsmannen gjorde anspråk på
Fantastiskt hus med ännu mer fantastiska hantverkare!
Fantastiskt hus med ännu mer fantastiska hantverkare!
Finns det ingen som kan tänkas ha några bilder på dessa hus. Inte från hemsidan, utan andra bilder.
Fräna hus.
Fräna hus.
Visst ser det fint ut på foto, på dagarna har man utsikt men på nätterna lever man i ett skyltfönster. Och är det inte lite 90 tal att bygga ett bostadshus som måste kylas med luftkonditionering på somrarna! Känns som att arkitekterna tror att el är gratis att tillverka och att alla människor är dolda exhibitionister som vill visa upp sig för allt och alla
Förvisso, men coola är dom.
Men föreställ dig en liten sjö omringad av skog, 30 meter från hus kanten ligger bryggan med din lilla eka.... Galet skönt Snacka om att bo i naturen... En filt är juh inte så dyr men den värmersurfarn skrev:Visst ser det fint ut på foto, på dagarna har man utsikt men på nätterna lever man i ett skyltfönster. Och är det inte lite 90 tal att bygga ett bostadshus som måste kylas med luftkonditionering på somrarna! Känns som att arkitekterna tror att el är gratis att tillverka och att alla människor är dolda exhibitionister som vill visa upp sig för allt och alla
Kanske inte ett hus man bygger i centrala Stockholm... Men det finns deltagare till TV-programmet "Big Brother".... så vem vet...
Tror att priset låg på ca 450 000 pund
Vad jag inte fattade var att de kunde förlora pengarna när Euron hade gått ned jämfört med pundet. De borde ha fått det billigare.fresve skrev:
Fel av programledaren, pundet hade fallit mot euron så klart. Lite klantigt att inte tänka på växelkursen när man ska lägga upp 450 000 euro.
Kul att se dom bygga huset men vet inte om jag skulle vilja bo i ett själv. Tyckte mig se en festool-såg i fabriken
Kul att se dom bygga huset men vet inte om jag skulle vilja bo i ett själv. Tyckte mig se en festool-såg i fabriken