ThomasLindgren skrev:
Återigen; hos hos HTH MÅSTE man betala en massa tusen för att få hem grejerna, hos IKEA har man möjlighet att få det hemkört på två olika sätt eller köra hem det själv GRATIS. Det är en enorm skillnad.
Återigen... man MÅSTE inte handla ett HTH om det nu är såååååå dyrt ! :O

Köp Ikea istället då...

Förstår inte varför detta skall ältas till leda härinne.:x

Man gör väl valet själv... eller HTH tvingar er att handla av dem ??? :rolleyes:
 
ThomasLindgren skrev:
Återigen; hos hos HTH MÅSTE man betala en massa tusen för att få hem grejerna, hos IKEA har man möjlighet att få det hemkört på två olika sätt eller köra hem det själv GRATIS. Det är en enorm skillnad.

Du resonerar ju ganska ointressant måste jag säga...

Ungefär som att man naturligtvis själv kan köra och köpa ingredienserna till betong och sen stå och blanda ihop det själv för att slippa betala "dyra" betongbilsförare som kan transportera hem det hela och placera det exakt där du vill ha det på minuten...

DET är ju ett val man själv gör...

Vill man inte lägga pengar på transporter så ordnar man själv annan betong !
Vill man inte lägga pengar på transporter så ordnar man själv annat kök !

Same same but "a little bit" different... :rolleyes:;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Du resonerar ju ganska ointressant måste jag säga...

Ungefär som att man naturligtvis själv kan köra och köpa ingredienserna till betong och sen stå och blanda ihop det själv för att slippa betala "dyra" betongbilsförare som kan transportera hem det hela och placera det exakt där du vill ha det på minuten...

DET är ju ett val man själv gör...

Vill man inte lägga pengar på transporter så ordnar man själv annan betong !
Vill man inte lägga pengar på transporter så ordnar man själv annat kök !

Same same but "a little bit" different... :rolleyes:;)
Väldigt stor skillnad skulle jag vilja säga. Det är inte samma produkt när en betongbil kommer som när man själv handlar ingredienser för att stå och blanda till betong. Det är däremot precis samma produkt man får när köket levereras och när man hämtar själv.
 
Det bästa men HTH leveransen är väl ända att man kan köpa "dricka" av dem billigt också...;)
 
ThomasLindgren skrev:
Väldigt stor skillnad skulle jag vilja säga. Det är inte samma produkt när en betongbil kommer som när man själv handlar ingredienser för att stå och blanda till betong. Det är däremot precis samma produkt man får när köket levereras och när man hämtar själv.
Då kan du ju roa dig med att förklara vad skillnaden är... :rolleyes:

Tycker det känns ganska meningslöst att diskutera med dig då det mest känns som du trollar ändå... q(;^;)p

Ha en givande kväll med din förklaring till varför man inte skulle kunna blanda ihop likvärdig betong på egen hand... :x
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Då kan du ju roa dig med att förklara vad skillnaden är... :rolleyes:

Tycker det känns ganska meningslöst att diskutera med dig då det mest känns som du trollar ändå... q(;^;)p

Ha en givande kväll med din förklaring till varför man inte skulle kunna blanda ihop likvärdig betong på egen hand... :x
Men herregud, det är ju just där skillnaden ligger, att man måste göra ett sjuhelsikes arbete själv genom att TILLVERKA betongen. Det är inte så att man måste tillverka köket om man kör hem det själv.

Undrar vem det är som trollar...
 
Grymt att haka upp sig på en fraktkostnad då hth faktiskt är billigare än ikea i slutändan.

Sen är det ju faktiskt inte helt gratis att åka själv och hämta ett kök så tillvida man inte bor i butiken.
Bensin och hyra av släp plus en massa tid går åt.
 
Släp kan man iofs låna gratis av Ikea. :)
 
Tyresö
ThomasLindgren skrev:
Släp kan man iofs låna gratis av Ikea. :)
Då kan man ju låna det släpet och åka till HTH-kök i Danmark och hämta hem sitt kök.
 
Tyresö skrev:
Då kan man ju låna det släpet och åka till HTH-kök i Danmark och hämta hem sitt kök.
Hehe, du får bara låna släpet om du handlar där förstås och under en begränsad tid. Sen kan man väl inte ens hämta sitt HTH-kök själv, annars skulle man ju lätt spara pengar på det.
 
Tyresö
ThomasLindgren skrev:
Hehe, du får bara låna släpet om du handlar där förstås och under en begränsad tid. Sen kan man väl inte ens hämta sitt HTH-kök själv, annars skulle man ju lätt spara pengar på det.

Nej, jag förstod det! Tycker den här tråden börjar spåra ur och likna en Polsk riksdag.

Nog tror jag att man kan hämta sitt HTH-kök direkt från fabriken - annars är HTH det enda företaget som inte erbjuder självhämtning direkt från fabrik eller ett mellanlager.
Tror ändå inte att man sparar så många kronor, med tanke på broavgifter och bränslekostnader. Man har broavgifter på hemvägen också.....Det skenar snabbt upp i 4100 kr.....
 
Halland --> Helsingborg --> Helsingör --> Köpenhamn T/R, det kan inte ens bli halva kostnaden.

Men jag håller med om att det har spårat ut en del...
 
T
ThomasLindgren skrev:
Halland --> Helsingborg --> Helsingör --> Köpenhamn T/R, det kan inte ens bli halva kostnaden.

Men jag håller med om att det har spårat ut en del...
Max 1000 kronor skulle det kosta och då har man ju helt plötsligt tjänat 3000 spänn d^_^b
 
tank77 skrev:
Max 1000 kronor skulle det kosta och då har man ju helt plötsligt tjänat 3000 spänn d^_^b
Kollade lite innan beroende på var i Halland, men kollade på Varberg, ca 20 mil enkel resa. 40 ToR 25 kr / mil = 1000kr
Färja Helsingborg Helsingör ToR med släpkärra 740kr.
För att hamna på en kostnad på Max 1000kr så får det inte vara mer än 10 mil ToR

Skall man sen räkna på egen tid med så blir det mer... 5 - 6 timmar? Vad värdesätter du din tid till?

Men Om det skulle gå att hämta hos HTH så skulle det bli billigare, men nu har HTH inte denna tjänsten.

För övrigt så skrevs detta innan..

JakeoMalin skrev:
Grymt att haka upp sig på en fraktkostnad då hth faktiskt är billigare än ikea i slutändan.
Om detta stämmer så spelar det ju ingen roll vad HTH tar i frakt. Dom är billigast ändå...
 
T
25 kr / mil?

Senast jag kollade så kostade diesel/bensin runt 12,50 kr, alltså 500 kr + 740 för färjan alltså 1250 kr : )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.