Jag pratade med miimo supporten och det skulle inte gå att ställa laddstationen med kontakten mot en vägg
Där fanns inte iheller en nyare uppdatering
 
Nej jag jobbar inte där.. Japanska bolag är bra på kvalitet men inget jag skulle vilja jobba på..

Kan meddela att jag fick en ny klippare i utbyte mot min som blev fuktskadad och stannade!
Honda tog lång tid på sig då någon chef skulle godkänna garantiutbytet så återförsäljaren Motorsport i Vimmerby tog saken i egna händer och gav mig en ny. Så ska man sköta en kund!!
Men tre veckor utan vaktmästaren var ingen lek. Gödslade dagen innan den förre dog och sablar vad jag fick klippa för hand. Nu är det snyggt igen. Tyvärr fick barnens hopprep sig en omgång igår men Miimo verkar inte bry sig och bladen syns det inte på.
 
Så, hur har era Hondaklippare funkat under 2014?

Själv har jag återigen fått kontakterna under luckan utbytta pga att de var kass. Symptomen på problem med dessa kontakterna är att klipparen stannar utan att någon felkod genereras. Öppnar man luckan och stänger den igen så startar oftast klipparen.

Någon mer som haft detta problem?
 
Har inte haft några problem med stopp, förutom fuktskadan då...
Är mycket nöjd med resultatet och den klipper verkligen 100% av ytan trots lite gångtid.

Har minskat tiden till kl 10-15 varannan dag nu på hösten och det räcker till för att hålla välklippt.
 
Min har grava problem med äpplen... Jag försöker hålla gräsmattan ren från dem, men det är svårt. Den fastnar nästan varje gång på nåt och stannar.
 
Hur länge har ni använt era klippare?
Är de köpta 2014?
 
Detta är min första säsong. Överlag är jag nöjd, sjukt skönt att slippa klippa gräset, men det är ju inte nodellspecifikt. Skulle jag välja Miimo igen? Nja, jag tycker att den låter för mycket.

Vad säger ni andra?
 
Ljudet tycker jag inte är något problem. Visst den låter mer än grannens hq men det går i ju dubbelt så snabbt.

Jag har inte haft några problem alls. Men jag räknar inte de problem som jag orsakar pga. Att jag inte ger klipparen de mått osv. Som står i manualen.

Det sämsta är dock att min slinga gått av på två ställen. Nu klipper den stora fyrkanten på mattan sen får jag köra resten med motorklippare. Fyfasen vad drygt det är.
 
DAgs att börja på en Miimo 2015??

Låsa och fortsätta i Miimo 2015!
 
Redigerat:
  • Gilla
glimglam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.