Den senaste mjukvaran fick vi redan förra säsongen, det är bara om den inte blivit gjord som du får den nu, jag tror den nya hette 2,1
Där kunde man ställa in den på Auto på signalen istället för Låg Medel och Hög så justerade miimo själv vad den behövde när den var långt ifrån eller nära begränsningskablen, sen var där Normal och Lutnings körläge.
Uppdateringen jag fått är ny tallrik och sylvassa blad om du trycker på stoppknappen ser man att där sitter 2 svarta mjukistejpbitar som luckan vilar på och så fick jag nya stoppbrytare
Där kunde man ställa in den på Auto på signalen istället för Låg Medel och Hög så justerade miimo själv vad den behövde när den var långt ifrån eller nära begränsningskablen, sen var där Normal och Lutnings körläge.
Uppdateringen jag fått är ny tallrik och sylvassa blad om du trycker på stoppknappen ser man att där sitter 2 svarta mjukistejpbitar som luckan vilar på och så fick jag nya stoppbrytare
Mackan skrev i 2013 tråden:
Områdets känslighet kan ändras: ( stå så att du ser menyval 1-6 )
med vänster hand tryck och håll nere 2 och 4 och med högerhanden 9 och Enter, då skall du få upp 2 skiftnycklar på 4 testa och 5 historik , gå in på testa
Områdets känslighet kan ändras: ( stå så att du ser menyval 1-6 )
med vänster hand tryck och håll nere 2 och 4 och med högerhanden 9 och Enter, då skall du få upp 2 skiftnycklar på 4 testa och 5 historik , gå in på testa
Nu behöver jag hjälp! Oavsett vilken av plintarna på basen jag fäster den röda kabelklämman på så blinkar basen orange. Vad göra? Jag vet att kabeln är hel.
Skriv gärna en förklaring för en idiot och om möjligt så lägg gärna upp en bild av hur det ser ut hos er.
Tack på förhand!
Skriv gärna en förklaring för en idiot och om möjligt så lägg gärna upp en bild av hur det ser ut hos er.
Tack på förhand!
Koppla bort din slinga och gör en ny bit kabel på några centimeter och sätt mellan "0" och 1, 2, 3 eller 4, lyser dioden grön då är stationen ok, annars betyder gul blink att din slinga inte är hel. Skulle det inte fungera med en ny bit kabel kan det hänt något i stationen kanske.
Jag gör en liten skiss här för min kamera är kass, 0 = medurs slinga 1 till 4 är moturs , instruktionsboken sida 12
-------0-------
---1--- ---2---
---3--- ---4---
Jag gör en liten skiss här för min kamera är kass, 0 = medurs slinga 1 till 4 är moturs , instruktionsboken sida 12
-------0-------
---1--- ---2---
---3--- ---4---
Eftersom en del är väldigt tveksamma till att deras gräsmattor är dugliga till en robot gjorde jag slag i saken. Jag tog min robot, gjorde en demoslinga på den jäkligaste platsen på min pappas tomt för att visa hur det fungerade. Nu fanns det några gropar som gjorde att klipparen stannade, men det är enkelt fixat.
Ganska stor höjdskillnad, groparna fyllde jag igen och gräsmattan är väldigt ojämn och mossig.
[video=youtube;DOXF4bJzx0I]https://www.youtube.com/watch?v=DOXF4bJzx0I&feature=youtu.be[/video]
Ganska stor höjdskillnad, groparna fyllde jag igen och gräsmattan är väldigt ojämn och mossig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
[video=youtube;DOXF4bJzx0I]https://www.youtube.com/watch?v=DOXF4bJzx0I&feature=youtu.be[/video]
Det roliga i detta var att farsans granne kom förbi. Säljaren i mig vaknade och jag sa, ska vi ta ner den till dig och testa också? Sagt och gjort och nu har jag nog fixat så en ÅF kan sälja två nya robotar.
Finns det ÅF som har demomaskiner som kan installeras temporärt hos kunder?
Finns det ÅF som har demomaskiner som kan installeras temporärt hos kunder?