Här är en mycket bra länk där man kan se hur man löser guidning hem så man slipper stigar längs kanterna.
Likaså fullt med intressanta bilder på hur Miimo är uppbyggd!
http://www.hidraulicart.pt/wp-content/uploads/2013/04/Miimo-GBR.pdf
Likaså fullt med intressanta bilder på hur Miimo är uppbyggd!
http://www.hidraulicart.pt/wp-content/uploads/2013/04/Miimo-GBR.pdf
Hjälp! Min vaktmästare har stannat efter regnoväder!
Displayen tänds och den piper 3 långa signaler men man ser ingen text?!
Såg fukt i displayen igår och den har inte startat i natt..
Måste den till verkstad tro?
Displayen tänds och den piper 3 långa signaler men man ser ingen text?!
Såg fukt i displayen igår och den har inte startat i natt..
Måste den till verkstad tro?
Eländes elände..!!
Miimo verkar fungera till viss del men så fort jag försöker att flytta den så larmar den konstant i dryga halvtimmen...och jag kan inte slå av med pin-koden då displayen enbart är tänd och inga tecken visas - så jag ser inte i vilken meny jag är...
Bara att lyfta den till bilen, stå ut med larmet och köra till återförsäljaren... (
Miimo verkar fungera till viss del men så fort jag försöker att flytta den så larmar den konstant i dryga halvtimmen...och jag kan inte slå av med pin-koden då displayen enbart är tänd och inga tecken visas - så jag ser inte i vilken meny jag är...
Bara att lyfta den till bilen, stå ut med larmet och köra till återförsäljaren... (
Jodå, min skramlar också i själva karossen. Har irriterat mig i två år nu...
Jobbar du på Honda eller?Grönare gräs skrev:Har en Miimo sedan 2 mån och är grymt nöjd med den! Till en början klippte jag på 5 cm och varannan natt, efter två ggr med gödsel och en massa vatten får "vaktmästaren" arbeta varje natt mellan 21-08. Växelvis på två zoner och nu har jag sänkt till 3 cm. Gräset är riktigt tjockt och stråna står rakt upp! Eftersom Miimo klipper kanonbra i vått gräs bör man utnyttja möjligheten att klippa då solen är borta, då slipper man brända toppar. Tomten är ca 1300 m2 men det är nog bara 700 m2 som är gräs. Varje morgon är mattan nyklippt, inga spår - bara en härlig matta.. Utnyttja att Miimo kör snabbare än konkurrenterna och minska klipptiden. Den behöver absolut inte klippa dygnet runt som t.ex. HQ. Varje kväll då "vaktmästaren" kör igång frasar det härligt då gräset vuxit hela dagen.
Det där känns som att det aldrig kommer gå eftersom den behöver sin "space" runt om laddstationen och följer
kablen med. resp moturs. Var någonstans har du fått den informationen, det var ju ett tag sedan den senaste uppdateringen kom ut och där var inget om stationen kunde ändras, sen jag har inte fått något nytt mail om att det skulle gå eller någon ny uppdatering.
Jag får väl ringa och kolla vad jag missat imorgon
Redigerat:
STS butiken i Halmstad nämnde det , men har inte haft tid att åka dit och kolla med de ännu,PibesiLL skrev:Det där känns som att det aldrig kommer gå eftersom den behöver sin "space" runt om laddstationen och följer
kablen med. resp moturs. Var någonstans har du fått den informationen, det var ju ett tag sedan den senaste uppdateringen kom ut och där var inget om stationen kunde ändras, sen jag har inte fått något nytt mail om att det skulle gå eller någon ny uppdatering.
Jag får väl ringa och kolla vad jag missat imorgon
Kanske de kör med en guide kabel som alla andra tillverkare