Nytt år och ny tråd. Pratade med åf och tydligen ska vi få ny klipptallrik, knivar osv. Detta är ett försöka att få bort problemet med att topparna fransar sig. Någon som fått info om detta? Ska snart lämna in min på service för att utnyttja rabattchecken jag fick vid köpet av klipparen.
 
I mars ska någon typ av garantiåtgärd rörande klipptallriken skickas ut till ÅF.
 
Pratade med min ÅF idag och han hade fått den nya klipptallriken som jag förstod det. :)
 
Pratade med servicestället i onsdags. Då hade dom fått info pm åtgärden och skulle återkomma till mig när jag kunde lämna in min.
 
Jag korrigerar mitt förra inlägg, han hade inte fått skivan än, men däremot nya knivar. Den nya skivan var på väg. Gör inte så mycket, borrade bergvärme i veckan så jag har lite gräspyssel innan det växer nåt igen på delar av mattan. :)
 
Lämna in min MIMO för 4 veckor sedan och skall nu hämta ut den imorgon onsdag. Spännande att se hur den nya tallriken ser ut. Det som jag fortfarande tycker är väldig bra med Honda är att de lyssnar och ger oss gratis uppdatering av förbättringar. Om det nu är någon förbättring. Vi får se när jag har släppt ut OTTO för att klippa gräset.
 
Jag lämnade in min i torsdags. Hoppas på att få tillbaka den snart, för nu växer skiten!
 
Tyvärr måste jag säga att den återförsäljare (Bepps i Lund) som jag har köpt ifrån inte prioriterar Mimo användare. Så om jag vore som du skulle jag ligga på och jaga dem. I fjol när jag lämna in för att få ny program vara tog det en vecka innan jag fick tillbaka min klippare. Detta var väldigt irriterande eftersom då växte gräset väldigt mycket. Denna gång har det tagit 4 veckor för dem att sätta på en ny klipptallrik och nya knivar samt uppgradera mjukvaran. Tycker det är väldigt lång tid att vänta. Men det är klart om man tittar i deras butik så får man leta för att hitta MIMO så det säger en hel del.
 
Det var ju där jag handlade också. Klaga till Honda! Jag har lämnat in till min lokala verkstad.
 
Men var lämnar du in den nu då?
 
Tk såg och motor i Hässleholm.
 
ImageUploadedByByggahus.se1396622111.160113.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser den nya ut.
 
Från Honda Miimo support..

Uppdateringen har gjorts i mjukvaran för att ta bort eventuella buggar sen
tidigare.
Ny funktion är att man kan anpassa Miimo till kuperad tomt och att den
Miimo känner av signalen på annat sätt.
Dessa två funktioner kan ändras av din återförsäljare om du har behov.

Du som konsument har samma funktioner som tidigare i Miimo.
 
Undra varför de har gjort om signaligenkäningen. Kan det vara nya funktioner på g eller har det varit problem tidigare?
 
Jag har frågat dom det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.