Söker efter hörselkåpor med radio och aux-ingång. Vill inte lägga ut en hel förmögenhet då det handlar om hobbybruk och gräsklippning osv.

Har testat Biltemas variant för 199:- men dom var helt värdelösa. Fick in två radiostationer samtidigt.

Budgeten ligger väl på under tusenlappen iaf. Finns det några med blåtand som ryms i budgeten?

Såg ett par Zekler på Bauhaus för 795:- Aldrig hört om märket!?

K-rauta hade ett par Ryobi med laddningsbart batteri för samma pris.

Toolab har en kampanj på några Bilsom för 699:- som jag inte heller känner till!?

Att jag inte känner till ovanstående betyder förmodligen inte ett skit då jag inte är så insatt på hörselkåpor :)

Så låt höra era erfarenheter och kanske fler och bättre förslag
 
Peterrr skrev:
PELTOR!
[länk]

finns billigare på andra butiker
Okej dessa missade jag totalt har bara sett deras med BT. Använder du dessa själv? Hur är ljudet? Funkar radion bra med kanalinställningen?
 
Så vida du inte bor i Stockholm med 256radiostationer så kommer dessa fungera bra.

ljudet är inget att klaga på. Provlyssna vettja!
 
Bor i Norrköping. Krockade ju ganska rejält med Biltemas iaf där jag tyckte att frekvensratten var alldeles för känslig men den borde ju vara bättre på Peltor kan man ju tycka. Dock såg infästningen på bygeln till kåpan identisk ut med Biltemas och den havererade när jag tappade dom i backen...
 
Lite känslig inställningsratt, kan va knepigt att få in favvokanalen, men den är frekvensstabil, dvs har man väl fått in den håller den kanalen hela dagen...

Märkte nyss att mottagningen var sämre än tidigare, men efter ett batteribyte var allt OK igen, det intressanta var att volymen inte påverkades... BTW Mitt första batteribyte på 2 år och de går 5-10h per dag under sommaren och ngn timmer varje helg resten av året...

Som hörselkåpor är de perfekta, sitter bra och dämpar bra.
 
Antagligen samma som jag köpte för typ 550 för ett par månader sedan. Dom verkar rea ut dem, kanske något bättre är på g.

Irriterar mej på två saker:

1. Radion har mycket dålig mottagning (vi bor dock låååångt ifrån sändaren)
2. AUX är inkopplat parallellt med radion, varför man måste vrida ner radiovolymen till noll och sedan justera AUX-volymen på sin spelare. Det är lätt att komma åt volymknappen på lurarna när man jobbar och då hör man både spelare och radio samtidigt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.