Vi har en lägenhet där vi tagit ner en vägg mellan kök och vardagsrum.
Nu visar det sig att där är en höjdskillnad på ett par centimeter i betonginnertaket i köket och till vardagsrummet.
Nu funderar jag på att lägga en balk i taket där väggen var och låta det markera att där en gång var en vägg.
Hantverkaren tänker nog bara mura, spackla en övergång men det kommer nog se konstigt ut tror jag?
Finns det någon annan smart lösning?
Någon som varit ute för något liknande och fått till det bra?
Tack för tips och bilder på lösningsförslag
Björn & Karolina
Nu visar det sig att där är en höjdskillnad på ett par centimeter i betonginnertaket i köket och till vardagsrummet.
Nu funderar jag på att lägga en balk i taket där väggen var och låta det markera att där en gång var en vägg.
Hantverkaren tänker nog bara mura, spackla en övergång men det kommer nog se konstigt ut tror jag?
Tack för tips och bilder på lösningsförslag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Björn & Karolina
Om ni spacklar ut det med en rätskiva så kommer det inte märkasZtigge1 skrev:Vi har en lägenhet där vi tagit ner en vägg mellan kök och vardagsrum.
Tack för tips och bilder på lösningsförslag[bild]
Björn & Karolina
Liknande trådar
-
Isolering innertak - Badhytt
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Innertak - Läckage eller kondens?
Tak & Vind -
Innertak - hålrum mellan gips och spont
Byggmaterial & Byggteknik -
Det regnade in i garaget - hur isolera om innertaket?
Isolering -
Innertak - säkerhetsväv
Utbyggnad och tillbyggnad