6 202 läst · 13 svar
6k läst
13 svar
höja vattentrycket
Har problem med att jag tycker vattentrycket till kranarna är för klent! >
har redan ökat allt på pumpen.
har egen brunn. det är inga problem med vattnet förutom just detta.
funderar på att koppla in en akumulatortank efter pumpen så jag har mer vatten att ta av innan pumpen står igång. kan detta funka?? :-?
några andra förslag?
känner inte riktigt för att börja koppla om massa innan jag är säker på att det kan funka, då jag precis har fått vattnet att fungera som det ska(förutom trycket)
har redan ökat allt på pumpen.
har egen brunn. det är inga problem med vattnet förutom just detta.
funderar på att koppla in en akumulatortank efter pumpen så jag har mer vatten att ta av innan pumpen står igång. kan detta funka?? :-?
några andra förslag?
känner inte riktigt för att börja koppla om massa innan jag är säker på att det kan funka, då jag precis har fått vattnet att fungera som det ska(förutom trycket)
Det kan också vara så att dina rör har lager av kalk. Om du har kalkrikt vatten (hårt vatten) där du bor och trycket har minskat mer och mer under en längre period kan detta vara problemet. Isåfall kan en rensning av blandaren/blandarna vara en idé.
/Magnus
/Magnus
Ett enkelt sätt att kolla om ett igensatt filter orsakar tryckfallet är att studera trycket precis när man öppnar kranen. Är trycket högre direkt man öppnar kranen för att sedan snabbt sjunka har man något som stryper flödet som t.ex. ett igensatt filter.