När jag väl fått tid har jag testat att tvätta: plattor, träplank, avfallstunnor samt cykeltak.

Får börja med att klargöra att det här med nytt hus med mycket att göra i samt småbarn/familj kraftigt försvårar tillfällen då man kan roa sig med prylar. Det tog ett år för mig innan det fanns på priolistan att testa tvätten (!). Nåväl, jag fick ett par eftermiddagar så mindre än tio timmars gång, sorry!

Du kan läsa artikeln här: Högtryckstvätt AVA P55 Go+ långtidstest

Skaffade lillebror AVA GO P40 förra sommaren - nöjd så här långt. Har mest använt den till biltvätt. På pappret är den lite klenare än P55 men helt tillräckligt just för biltvätt, trätrallar mm. Ca en tusenlapp billigare.

Det som känns lite tveksamt är den transparenta adaptern för trädgårdsslangen med inbyggt filter. Känns som att den skulle kunna knäckas/skadas om man exvis skulle snubbla på slangen och dra till i sidled. Metall hade varit bättre. Eller mer infällt och skyddat i höljet. Nu är den dessutom oskyddad där den sticker ut när man bär eller transporterar den. Man skall nog undvika närgången kontakt med dörrkarmar exvis.

Bra att skumkanon ingår. Att det inte blir värdens bästa skum kanske kan skyllas på bilschampot. Har bara testat två sorter. Också kanonbra (!) med utdragbar lans. Smidigt sätt att själv undvika att bli blöt.

Hade problem i början då maskinen vägrade att hoppa igång. Gick bara på tomgång utan att bygga upp trycket. Men det visade sig vara en gardena-koppling med inbyggt backspolningsskydd. Och just denna koppling satt på fel ända av slangen med följd att flödet ströps så fort kranen vreds om... Alltså inte maskinens fel! :oops:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.