4 622 läst · 6 svar
5k läst
6 svar
Hjul till Bosch sågbord(3800)
Hej,
Jag har köpt ett Bosch GTA 3800 till min Bosch GCM 8 SJL uppskattar verkligen kvalitén MEN det är riktigt tungt att flytta. Så ni som har detta eller liknande bord, är hjul ett bra alternativ för bordet? Såg att det fanns som tillbehör för ca 350 kr. Kan man då behålla sågen på medan man rullar iväg utan att det blir konstig fördelning av vikt?
Förövrigt, hur förvarar ni er såg? Är det möjligt att ställa den upp emot en vägg med stället när det inte används? Eller måste det ligga raklångt ner på golvet?
Jag har köpt ett Bosch GTA 3800 till min Bosch GCM 8 SJL uppskattar verkligen kvalitén MEN det är riktigt tungt att flytta. Så ni som har detta eller liknande bord, är hjul ett bra alternativ för bordet? Såg att det fanns som tillbehör för ca 350 kr. Kan man då behålla sågen på medan man rullar iväg utan att det blir konstig fördelning av vikt?
Förövrigt, hur förvarar ni er såg? Är det möjligt att ställa den upp emot en vägg med stället när det inte används? Eller måste det ligga raklångt ner på golvet?
Tycker du att du har behov att ha sågen uppe hela tiden och har plats att rulla så är det väl bara att slå till på hjul? 350kr är ju ingen större summa.
Själv förvarar jag sågen och bordet separat. Det går snabbt att sätta upp sågen på lämplig plats när den behövs. Ofta står jag ute eftersom det ger bra svängrum för långa brädor, och så får man friskt luft på köpet.
Själv förvarar jag sågen och bordet separat. Det går snabbt att sätta upp sågen på lämplig plats när den behövs. Ofta står jag ute eftersom det ger bra svängrum för långa brädor, och så får man friskt luft på köpet.
Är också intresserad av förvaringen. Spontant känns det som att en vägghängd profil att haka fast snabbfästena i borde spara plats jämfört med att ställa sågen på en hylla. Är dock osäker på hur kul det är att lyfta hela eländet i lodrätt läge över huvudhöjd?
Aha, ja det är kanske så man ska göra, d.v.s dela på dem. Det tråkiga med denna sågen är att den tar upp ganska mycket utrymme på djupet, där uppfattade jag Dewallt som klart bättre. Hade den inte taget upp så mycket så hade man kunnat ha den på en arbetsbänk in till väggen.
Jag hänger upp min 3800 horisontellt med arbetsytan nedåt på väggskonsoler. Sparar utrymme, säkrare och man slipper ha den stående mot väggen och nöter. Sågen (8SJL) ställer jag upp på hyllan m 45 grader gering. Funkar bra.