2 357 läst · 14 svar
2k läst
14 svar
Hjältvadshus?! Bra eller dåligt?
Vad är det som har krånglat? Vi funderar också på att köpa ett Hjältevadshus. Björken eller Leksand funderar vi på
Mvh
Thomas A
Mvh
Thomas A
Se till att få orderbekräftelse på vad ni kommit överens om så snabbt som möjligt.Vår kom igår, huset kommer om 1 vecka och det stämde inte med vår summa men det ska nog lösa sig.
En sak till leveransanvisningar fick vi också sent och fick blixtinkalla en entrepenör.
En sak till leveransanvisningar fick vi också sent och fick blixtinkalla en entrepenör.
Bamse:
Blixt inkalla en entreprenör? Ni bygger alltså inte med totalentreprenad, eller är det grunden du menar?
Vi ska träffa säljaren nästa vecka gjorde ni några tillval och i så fall fick ni betala enligt deras prislista eller fick ni ett paket pris?
Blixt inkalla en entreprenör? Ni bygger alltså inte med totalentreprenad, eller är det grunden du menar?
Vi ska träffa säljaren nästa vecka gjorde ni några tillval och i så fall fick ni betala enligt deras prislista eller fick ni ett paket pris?
Delad entrepenad Hjältevad grund + hus resterande egen entrepenör,Vi var tvungna att förstärka marken bredvid huset för att kran och jättesläp skulle stå där.Så nu har vi en enorm parkeringsplats
Thomas_Andersson skrev:
Jag har postat en del synpunkter under en annan Hjältevadstråd innan. Bara en ytterligare reflektion kring bekräftelser och dylikt...
Se till att ha ALLA ändringar och liknande på papper.... annars är det helkört, vi hade en hel del saker som vår säljare skulle "fixa" som inte har hänt och inte kommer att hända =(
Men huset är fint! (Ett anpassat Rosen i Skånskstil)
Se till att ha ALLA ändringar och liknande på papper.... annars är det helkört, vi hade en hel del saker som vår säljare skulle "fixa" som inte har hänt och inte kommer att hända =(
Men huset är fint! (Ett anpassat Rosen i Skånskstil)
Vi har idag träffat säljaren och fått offert på husen Björken och Leksand med följande tillval.
Kakel och Klinker i toalett och badrum (golvvärme)
Klinker i hall och klädvård (golvvärme)
5 st inbyggda spotlights
Takkupa med balkong på baksidan (BK 3)
Isolerad vindsvåning
Materialpaket till vindsvåning
45” lutning på taket (Leksand)
Centraldammsugare
Carport FC33
Björken 1 822 369 kr
Leksand 1 997 996 kr
I det priset ingår vår tomt pris på 174 000 kr inklusive anslutningarna.
Säljaren gav ett bra intryck, det enda jag har att invända mig mot är att i hans kostadskalkyl räknade han med en driftkostnad på 14 000 kr respektive 15 000 kr vilket jag tycker låter lite i underkant.
Kakel och Klinker i toalett och badrum (golvvärme)
Klinker i hall och klädvård (golvvärme)
5 st inbyggda spotlights
Takkupa med balkong på baksidan (BK 3)
Isolerad vindsvåning
Materialpaket till vindsvåning
45” lutning på taket (Leksand)
Centraldammsugare
Carport FC33
Björken 1 822 369 kr
Leksand 1 997 996 kr
I det priset ingår vår tomt pris på 174 000 kr inklusive anslutningarna.
Säljaren gav ett bra intryck, det enda jag har att invända mig mot är att i hans kostadskalkyl räknade han med en driftkostnad på 14 000 kr respektive 15 000 kr vilket jag tycker låter lite i underkant.
Liknande trådar
-
Ftx ventilation i 70-tals hus (entréplan+källare) bra eller dåligt?
Ventilation -
Kakelsättare gjort ett dåligt jobb med silikonet, eller?
Kök -
Tömma/fylla vattenburet värmesystem med radiatorer årligen. Bra eller dåligt.
Värme allmänt -
Är Nordmount monteringssystem för solceller bra eller dåligt?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Legalett golvvärme. Bra eller dåligt?
Golv