Älvsbyhus
***Fördelar***
***Nackdelar***
Smålandsvillan
***Fördelar***
***Nackdelar***
Hjältevadshus
***Fördelar***
***Nackdelar***
Trivselhus
***Fördelar***
***Nackdelar****
Götenehus
***Fördelar***
***Nackdelar***
Lb-hus
***Fördelar***
***Nackdelar***
Myresjöhus
***Fördelar***
***Nackdelar***
Mjöbäcksvillan
***Fördelar***
***Nackdelar***
A-hus
***Fördelar***
***Nackdelar***

m.fl?
 
Men paddington det är svårt att göra som du vill. Det någon ser som en fördel ser någon annan som en nackdel och vice versa. Som någon annan har påpekat för dig så måste man gå lite på magkänsla. Visst det är jättebra att vara lite om sig och kring sig och vilja ha koll men att bygga hus eller köpa hus innebär ändå ett visst risktagande. Riskerna kan minimeras men man kan aldrig helt gardera sig. Har du inga bekanta eller bekantas bekanta som har byggt? Hör med dem, då vet du också hur personen som svarar dig är och kan göra en egen bedömning utifrån det. Lycka till!
 
Jag orkar inte rabbla alla för- nackdelar emd respektive hustillverkare. Det finns massor som skiljer.

Beställ allas leveransbeskrivning och bilda dig en egen uppfattning.

Kortfattat kan jag säga så här:

Modulhus, Älvsbyhus, Smålandsvillan, Hjältevadshus
Fördelar: Prisvärt, enkelt, kort byggtid
Nackdelar: Du kan inte ändra planlösning, enkla material och utförande

Kommentar: Hade jag haft en tomt som skulle passa något av deras hus och jag gillade deras planlösning hade jag inte tvekat att bygga med dem.

Alla de andra:
Fördelar: Mer spännande hus, möjlighet att ändra i planlösningen, högre kvailtet på material och utförande
Nackdelar: Dyrare, längre byggtid
 
Nackdelar: Du kan inte ändra planlösning, enkla material och utförande

Weebe:
Med Hjältevadshus är det inga problem att ändra planlösningarna. Vi gjorde det utan kostnad. :) Det kostar bara om man flyttar våtutrymmen.
 
Carisma,
bra att du förtydligar det. Man kan även flytta lite väggar och fönster med Smålandsvillan. Däremot är Älvsbyhus svårare, men det går väl även där om man gör detta själv eller anlitar snickare i efterhand, men det blir varken billigt eller roligt.
 
WeeBe skrev:
Modulhus, Älvsbyhus, Smålandsvillan, Hjältevadshus
Modulhus? Är det en tillverkare? Eller ville du säga att Älvsbyhus, Smålandsvillan och Hjältevadshus är modulhus. Syftar du kanske på tillverkaren Modulenthus? Vore bra att veta så man inte missat någon tillverkare.
 
Spix, jag syftade till att dessa är sk modulhus. Dvs de byggs i moduler på fabrik.
 
WeeBe skrev:
Spix, jag syftade till att dessa är sk modulhus. Dvs de byggs i moduler på fabrik.

Ok. Alternativ 2 alltså. Tänk vad ett komma istället för ett kolon kan göra för läsförståelsen. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.