Jag flyttade in i mitt hus för 1.5 år sen. Har haft problem med att tvättmaskinen vibrerar när den centrifugerar. Kan ej köra full centrifugering då hela tvättstugan vibrerar. Prövat silikon tassar och ni även lagt upp maskinen på brädor för att jämna ut vibrationer. Men inget verkar fungera. Lägg till att Husgrunden är krypgrund.

Nu har även en av klinkerplattorna rest sig.
Någon som vet hur man kan plocka bort en av klinkerplattorna utan att den spricker eller någon av dom andra?
Tacksam för hjälp
 
  • Grå kakelgolv, skuggor, köksdelar i bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskin, skåp, återvinningspåsar märkta "PANT", kakelgolv, låg vinkel, hushåll, städverktyg "Auto Cleaning".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med en stor portion tur kan den gå att få upp, sen är ju frågan hur underlaget mår.
 
H
Står tvättmaskinen i våg?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Du menar att det är dumt att försöka sig på att få upp plattan? Behöver ju få upp den för att se hur underlaget är.
 
Japp det gör den. Haft tekniker o dom menar att det kan va att det är krypgrund som gör att det blir så mycket vibrationer. Men tycker det låter väldigt konstigt.
 
Är det gjort som det ska är det tätskiktsfolie på golv med uppvik på vägg.
 
O Odi et Amo skrev:
Om plattan är lös borde en vakuumlyftare/sugpropp vara till hjälp.
[länk]
Är det ett våtutrymme med tätskikt under?

Kontrollera att torktumlaren står i våg och kör kalibrerings-programmet, så mycket ska den inte vibrera.
Ja men jag tänkte något liknande.
Nej den ska ju inte det. Men firman dom tidigare ägarna köpte av tycker inte det var problem. Men då körde dom på ett betong golv utan tvätt i.
Vet ej men hoppas dom lagt tätskikt under
 
Är "transportsäkringsskruvarna" borttagna? Gjorde den blundern själv när vi bytte tvättmaskin för nåt år sen, satt 4 på baksidan som höll fast trumman i chassit (Bosch).

För vem läser egentligen instruktionsboken?
 
  • Gilla
Odi et Amo
  • Laddar…
Karl.s Karl.s skrev:
Är "transportsäkringsskruvarna" borttagna? Gjorde den blundern själv när vi bytte tvättmaskin för nåt år sen, satt 4 på baksidan som höll fast trumman i chassit (Bosch).

För vem läser egentligen instruktionsboken?
Jodå dom är borttagna:)
 
BirgitS
tobben84 tobben84 skrev:
Japp det gör den. Haft tekniker o dom menar att det kan va att det är krypgrund som gör att det blir så mycket vibrationer. Men tycker det låter väldigt konstigt.
Hur mycket märks det på golvet och i krypgrunden att maskinen centrifugerar?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur mycket märks det på golvet och i krypgrunden att maskinen centrifugerar?
Hela golvet vibrerar och även skåpet som är bakom väggen där maskinerna står.
Tror golvet rest sig då det vibrerat så
 
Inte normalt och min killgissning är att själva grunden har noll och inget med maskinen att göra.
 
BirgitS
tobben84 tobben84 skrev:
Hela golvet vibrerar och även skåpet som är bakom väggen där maskinerna står.
Tror golvet rest sig då det vibrerat så
Jag vet inte men det skulle kanske gå att stabilisera bjälklagret underifrån.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Vad är det för märke & modell? Har haft liknande problem med en direktdriven LG.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.